Agentie Google AdWords – cum sa creezi reclame profitabile

Cuati o agentie Google AdWords si mai multe informatii despre publicitatea de Google? Promovarea afacerii tale online nu este deloc un proces usor, mai ales atunci cand trebuie sa concurezi cu giganti din industria ta care au un buget de marketing enorm. Cursa pentru a ajunge pe prima pagina a rezultatelor căutării Google este una anevoioasa si extrem de competitiva. Un pachet de servicii SEO excelent poate dura cu usurinta luni sau chiar un an pana da rezultate.

De aceea, iti recomandam sa colaborezi cu o agentie Google AdWords pentru a crea anunturi platite (PPC). Google Ads este serviciul de publicitate Google care permite companiilor sa isi afiseze anunturile pe paginile cu rezultatele cautării Google. Anunturile apar de obicei in partea de sus sau de jos a unui SERP Google (pagini cu rezultate ale motorului de căutare). Iata un exemplu:

agentie Google AdWords

Utilizarea Google Ads este o strategie de marketing comuna si eficienta in randul companiilor care doresc sa obtina primii clienti online. Asatzi vom discuta cateva aspecte de baza privind utilizarea Google Ads pentru afacerea ta:

Avantajele campaniilor setate de o agentie Google Adwords

Google Ads este un instrument puternic de marketing care poate genera vanzari imediat. Iata cateva dintre avantajele de care se bucura companiile care opteaza pentru aceasta forma de publicitate:

Targetare Precisa

Cu numeroase optiuni de targetare audienta, Google Ads iti ofera posibilitatea ca anuntul tau sa fie afisat numai potentialilor clienti. Iti poti filtra audienta pe baza locatiei geografice, a varstei, a cuvintelor cheie si multe altele. In plus, poti alege si ora din zi când anunturile vor fi afisate publicului vizat. Un exemplu obișnuit pe care il folosesc o multime de companii este sa difuzeze reclame numai de luni pana vineri, între orele 8:00 și 17:00.  Acest lucru poate ajuta la reducerea drastica a cheltuielilor publicitare. O agentie Google Ads ca SEOPRO va studia in amanunt audienta ta si va crea o strategie de targetare a publicului care sa-ti foloseasca in mod profitabil bugetul investit.

Platesti doar pentru rezultate

Probabil cel mai popular avantaj al publicitatii pe Google Ads. Companiile platesc doar pentru clicurile pe anunturile lor, in loc de afisari. Acesta metoda de pulicitate se numeste “plata pe clic” (PPC). In acest fel, economisesti bani platind doar atunci când un utilizator a luat masuri pentru a vizualiza site-ul web. Atunci cand lucrezi cu o agentie Google AdWords vei putea crea campanii cu multiple obiective. Spre exemplu, daca nu doresti neaparat trafic pe site, ci vanzari sau clienti noi, iti putem seta campaniile astfel incat sa platesti doar atunci cand un vizitator face o actiune pe site: te contacteaza telefonic, completeaza formularul de contact, achizitioneaza un produs etc.

Transparenta totala si monitorizare profitabilitate

Poti vedea in permanenta numarul de utilizatori care vizualizeaza si dau click pe anunt. Interfata Google Ads iti permite, de asemenea, sa urmaresti numarul de utilizatori care iau masurile dorite dupa vizualizarea site-ului.

Conform raportului privind impactul economic al Google, business-urile realizeaza, in medie, 2 USD pentru fiecare dolar cheltuit pe AdWords. Intr-un moment ca acesta, utilizarea Google Ads ca parte importanta a strategiei tale de marketing online va avea rezultate pozitive. Totusi, acest lucru nu este intotdeauna adevarat pentru fiecare industrie. Cel mai bun mod de a descoperi daca Google Ads va fi profitabil pentru afacerea ta este acela de a incerca si a seta o prima campanie.

Daca esti confuz in legatura cu modul de configurare al contului tau si cum sa utilizezi profitabil Google Ads, acest ghid te va ajuta sa faci exact asta. Citeste mai departe.

agentie Google AdWords

Agentie Google AdWords - Pregatirea unei campanii Google Adwords de succes

Publicitatea Pay Per Click este un instrument puternic, dar numai atunci cand este utilizat inteligent. Inainte de a putea sari la procesul de creare a contului Google Ads, trebuie sa te gandesti care sunt obiectivele tale. Chiar daca „mai multe vânzări” poate suna ca un obiectiv excelent, publicitatea online iti va cere sa fii mai specific.

Este foarte putin probabil ca cineva care iti viziteaza site-ul pentru prima data sa faca o achizitie. Vanzarile online depind mai mult de crearea si încurajarea unei relatii de incredere cu consumatorul. Din acest motiv, o companie poate dezvolta o serie de obiective pentru a utiliza Google Ads cu succes. Precum:

  • Generarea de vanzari
  • Inregistrari pe site
  • Inregistrari prin e-mail
  • Generarea de contacte
  • Solidificarea marcii si vizibilitate sporita

Desi este ok sa ai mai mult de un obiectiv, retine ca va trebui sa derulezi campanii diferite pentru a atinge obiective diferite. In afara de identificarea obiectivului tau, există o alta conditie foarte importanta pentru publicitatea pe Google: pagina de destinatie/landing page pentru campania ta!

Landing Page

O pagina de destinatie este o adresă URL sau o pagina web pe care un utilizator „aterizează” cand da click pe reclama ta. O pagina de destinatie este o pagina de sine statatoare, distincta de site-ul principal, conceputa sa se concentreze asupra unui obiectiv specific. O pagină de destinatie excelenta este cruciala pentru succesul campaniei Google Ads. Daca aceasta este bine gandita si optimizata va ajuta transformarea vizitatorilor in clienti.

agentie Google AdWords
Cateva sfaturi pentru a configura o pagina de destinatie perfecta:
  • Pagini de destinatie individuale: proiecteaza pagini de destinatie individuale pentru oferte individuale. O pagina de destinatie care se concentrează pe mai multe obiective ar putea sfarși prin a cauza confuzie pentru vizitatori.
  • Apel la acțiune (“call to action”): nu uita sa incluzi si sa evidentiezi corespunzator butonul dorit la actiune pe pagina ta de destinatie. (“suna acum”, “comanda acum”, “contacteaza-ne acum” etc.)
  • Optimizare mobil: numarul de utilizatori de telefonie mobila pe internet este in continua crestere seci este esential sa te asiguri ca pagina ta de destinatie este optimizata pentru mobil.
  • Furnizeaza ceea ce promiti: pagina ta de destinatie ar trebui sa adreseze toate promisiunile enumerate in anunțul tau. De exemplu, daca anunțul tau vorbește despre o reducere, asigura-te că pagina de destinatie prezinta reducerea mentionata.

Crearea contului Google Ads

agentie Google AdWords

Pasul 2: Setarea audientei si cuvintele cheie

O data inregistrat, va trebui sa introduci numele companiei tale si site-ul pe care vrei sa-l promovezi. Compleaza aceste campuri si da click pe “next”/”inainte”. Vei trece la partea in care va trebui sa introduci locatia unde doresti sa faci publicitate. Poti seta locatii specifice sau o locatie principala (ex: Bucuresti) si o zona de interes in jurul acesteia.

agentie Google AdWords

Urmatoarea fereastra este poate cel mai important pas in setarea campaniei tale: selectarea cuvintelor cheie. Cuvintele cheie sunt termenii de cautare sau expresiile pe care un utilizator le introduce în casuta de cautare Google atunci cand efectuează o cautare. Google iti permite sa alegi cuvintele cheie care pot determina anuntul tau sa apara in rezultate. Nu iti face griji, poti adauga  mai multe cuvinte cheie mai tarziu.

Este recomandat sa alegi cateva cuvinte cheie pe care esti sigur ca vei obtine rezultate, in loc sa alegi 20 care nu sunt relevante. Acestea fiind spuse, acorda atentie si volumelor de cautare ale cuvintelor cheie pe care le alegi. Desi poate parea tentant sa alegi un cuvant cheie care are volumul de cautare de 450.000, acest lucru ar putea sa nu fie cea mai buna idee.

Dupa cum am mentionat anterior, Google Ads functioneaza ca un sistem de licitatie. Cuvintele cheie cu volume de cautare mari sunt de obicei extrem de costisitoare. Alegerea mai multor cuvinte cheie sau alegerea cuvintelor cheie cu volum mare de cautare se poate dovedi a fi o investitie scumpa. Pastreaza o limita a costurilor tale alegand cateva cuvinte cheie relevante cu volume de cautare moderate.

agentie Google AdWords
Pasul 3: Textul anuntului tau

Scrierea anuntului tau este probabil cea mai critica parte a acestui proces. Iti sugeram sa-i acorzi importanta si sa creezi un anunt adevarat convingator. Mesajul tau ar trebui sa comunice in mod clar oferta ta astfel incat sa convinga un utilizator sa dea click pe anunt si sa-ti viziteze site-ul. Iata cateva sfaturi:

  • Scurt si la obiect: nu există prea mult spațiu pentru text. Deci comprima mesajul tau.
  • Titlul este crucial: primul titlu al anuntului tau este primul lucru pe care il va vedea un utilizator. Asigura-te că suna tentant convinge-i sa dea click pe anunt.
  • Apel clar la actiune: Un apel clar la actiune ii spune utilizatorului ce doresti sa faca (exemplu: “rezerva acum”, “comanda aici” etc.).
Pasul 4: Setarea bugetului

Dupa cum am mentionat anterior, Google Ads foloseste un model de licitatie. O oferta reprezinta suma de bani pe care esti dispus sa o platesti pentru fiecare persoana care da click pe anuntul tau. Daca tu si concurentii tai licitati pentru acelasi cuvant cheie si esti dispus sa platesti mai mult pe click, anuntul tau va aparea mai sus in rezultate decat al lor.

Daca este prima oara cand creezi o campanie, iti recomandam sa incepi cu ceea ce Google denumeste “automatic bid”/ “sume licitate automate” pana cand te familiarizezi cu sistemul Google Ads. Alege unul dintre bugetele zilnice sugerate de Google sau introdu suma pe care doresti sa o cheltui in fiecare zi. Vei fi taxat atunci cand ai epuizat bugetul stabilit, sau 30 de zile mai tarziu.

Totusi, setarea unei licitatii manuale este, de obicei, mai rentabila. Dar, acest lucru necesita optimizare continua si mentenanta zilnica, motiv pentru care, cel mai bine ste sa apelezi la o agentie Google AdWords ca SEO PRO – detalii aici.

agentie Google AdWords

Dupa ce ai terminat acest pas, da click pe “next”/”inainte” si continua la ultimul pas al procesului. In aceasta sectiune va trebui sa completezi datele de facturare ale companiei tale si sa introduci metoda de plata pe care o vei folosi pentru anunturile tale. O agentie Google AdWords iti poate oferi si un bonus de pana la 200 ron pentru a-i cheltui in prima ta campanie.

agentie Google AdWords

Monitorizarea campaniei & Quality Score

Dupa cum am mentionat anterior, unul dintre cele mai mari avantaje ale utilizarii Google Ads este abilitatea de a evalua si monitoriza campaniile tale, putand astfel determina daca anunturile sunt performante.

Pentru a face acest lucru, primul pas este selectarea unei surse de conversie. Pentru firmele mici, cele mai comune doua tipuri de conversie sunt:

– Site-uri web: cand un client da click pe anunțul tau, iti viziteaza pagina de destinatie si efectueaza acțiunea dorita.
– Apeluri: Cand un utilizator mobil te suna la numărul de telefon mentionat in anunt sau da click pe butonul de apel de pe site sau de pe pagina de destinatie.

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa setez un obiectiv Google Analytics pe site-ul tau, apoi urmeaza aceste instrucțiuni (click aici) suplimentare pentru configurarea urmaririi conversiilor Google Ads. De asemenea, poti urmari conversiile telefonice pe anunturile tale. Sfat: Daca afacerea ta se bazeaza foarte mult pe apelurile telefonice, este recomandat sa downloadezi si un software de raportare a apelurilor de la terti, precum CallRail. Aceasta are o integrare usoara cu WordPress si Google AdWords.

agentie Google AdWords

Google Quality Score

Google urmareste performantele anunturilor tale si foloseste aceste informtii pentru a determina unde se va afisa anuntul in pagina cu rezultatele cautarii. Folosind urmatorii factori ca referinta, Google atribuie un scor de calitate (QS) fiecaruia dintre cuvintele tale cheie:

  • Relevanta paginii de destinatie: relevanta cuvantului cheie pentru continutul prezentat pe pagina ta de destinatie.
  • Raportul de clic preconizat: Probabilitatea ca un utilizator sa dea click pe anuntul tau dupa ce a csutat cuvantul cheie.
  • Relevanta anunturilor: relevanta anuntului tau pentru cuvantul cheie.

Verifica scorul de calitate al cuvintelor tale cheie adaugand coloana „punctaj de calitate” sub fila cuvinte cheie a contului tau Google Ads.

De ce ai nevoie de o agentie Google Adwords?

O intrebare pe care o primim des este „De ce am nevoie de o agentie de marketing pentru a-mi gestiona contul Google Ads? Stiu cel mai bine afacerea mea – nu ar trebui sa o fac singur? ”

Construirea unei campanii Google Ads de succes este ca si cum ai incepe o afacere noua in orice industrie. Este o intreprindere mare, cu multi factori, dificil de gestionat, exista un numar foarte mare de abordari – si niciun „raspuns perfect” care functionează in toate situatiile.

Deci, ce faci cand te afli in dificultate? Obtine ajutor de la cineva cu experienta, care stie deja ce functionează si ce nu. Imagineaza-te incercand sa escaladezi munte mare – sigur, tot ce trebuie sa faci este sa urci, dar nu ai vrea mai degraba sa ai un ghid experimentat care sa te conduca prin zonele dificile? Tocmai asa este si atunci cand te decizi sa investesti in campanii Google Ads. 

Uneori intalnim un client care este complet multumit de campania sa Google Ads. Depune bugetul, primeste clickuri, iar traficul catre site-ul lui creste. Dar, vanzarile se lasa asteptate. Cand gestionam un cont Google Ads, prioritatea noastra este optimizarea ratei de conversie a site-ului tau web. Vrem sa ne asiguram ca fiecare leu pe care il cheltui aduce un client  – nu doar pe cineva care admira produsul tau. Un cont Google Ads puternic are ca rezultat vanzari – nu clicuri.

reclame google

Ce este o agentie Google AdWords?

Agentia noastra este partner certificat Premier Google Ads. Pentru a obtine aceasta calificare, o agentie trebuie sa indeplineasca permanent cerintele Google: certificare, cheltuieli publicitare si performanta. A fi partener Premier inseamna ca o agentie are cunostinte, experienta si succes. Cu alte cuvinte, stiu sa optimizeze o campanie, astfel incât sa fie profitabila.

Atentie la agentia cu care lucrezi!

Exista  multe lucruri pe care trebuie sa le ai in vedere atunci cand alegi agentia potrivita pentru a-ti gestiona campania publicitara. Fereste-te de agentiile care pretind ca lucreaza pentru Google. A fi partener Premier inseamna ca Google are incredere intr-o agentie, dar nu ca este angajat sau coloaborator Google. Nu avem informatii detaliate despre modul in care funtioneaza algoritmul si nu putem oferi nicio garantie ca Google va prefera anuntul tau in locul competitorilor, doar pentru simplul fapt ca lucrezi cu noi. Cu toate acestea, prin utilizarea celor mai bune practici si prin dezvoltarea competentelor dovedite, Premier Partners iti ofera o sansa mult mai buna de a-ti dezvolta afacerea printr-unul dintre cele mai importante si mai profitabile canale de marketing digital.

La SEO PRO, lucram din greu pentru a ne mentine statutul de partener premier si ne mandrim cu succesul obtinut in gestionarea campaniilor de succes pentru clientii nostri. Contacteaza-ne acum pentru a afla mai multe despre modul in care colaborarea cu un partener Premier iti poate ajuta afacerea sa creasca. Detalii aici.

Leave a Comment

Your email address will not be published.