Stim cat de dificil este sa gasesti cele mai potrivite metode de promovare online pentru afecerea ta. De aceea, iti propunem un set de 4 tehnici de marketing platite si 4 gratuite la care poti apela oricand si care iti vor aduce rapid rezultate.
Daca bugetul nu-ti permite sa colaborezi cu o agentie de marketing online, este important sa ai rabdare si sa testezi care dintre aceste metode funcționeaza cel mai bine pentru afacerea ta. Deoarece fiecare business vizează un public și o locatie diferita, trebuie să incerci diferite canale de marketing. Odată ce incepi sa vezi rezultate, atunci poti investi mai multi bani si resurse pentru a dobandi mai multi clienti.
Metode de promovare online cu plata
Nu ai nevoie neaparat de un buget enorm de publicitate pentru a obtine mai multe vizibilitate. De fapt, unele business-uri sunt capabile să obtina succes rapid chiar si cu bugete de promovare sub 1000€/luna. Cu toate acestea, orice investitie presupune alegerea strategiilor potrivite. Ia in considerare una sau mai multe dintre aceste canale de publicitate online paătita pentru a începe!
1. Campanii Google Ads
Probabil cel mai popular avantaj al publicitatii pe Google Ads este acela ca vei plati doar pentru clicurile pe anunturile tale, in loc de afisari. Atunci cand lucrezi cu o agentie Google AdWords vei putea crea campanii cu multiple obiective. Spre exemplu, daca nu doresti neaparat trafic pe site, ci vanzari sau clienti noi, iti putem seta campaniile astfel incat sa platesti doar atunci cand un vizitator face o actiune pe site: te contacteaza telefonic, completeaza formularul de contact, achizitioneaza un produs etc. Citeste aici cum iti poti crea singur un anunt pe Google si cat te va costa aceasta metoda de promovare.
2. SEO
Unde ascunzi ceva daca vrei sa nu-l mai gasesti niciodata? Pe a doua pagina a rezultatelor Google! O opinie amuzanta dar adevarata si in cazul site-ului tau. Nu este de ajuns sa ai un website atractiv daca acesta se pierde in rezultatele cautarii. Daca iti doresti mai mult trafic de calitate, o pozitionare mai buna in rezultatele Google si surclasarea competitorilor, SEO este o metoda de promovare online odeala pentru tine!
Google este cel mai popular motor de cautare in principal pentru ca oamenii au incredere in ierarhia rezultatelor si o considera cea mai buna recomandare atunci cand trebuie sa faca o alegere. De aceea, Google a creat un set de indicatori care decid modalitatea prin care site-urile sunt organizate in rezultate. De la viteza de incarcare a paginilor tale, la relevanta si originalitatea continutului, cuvintele cheie folosite, link-utile interne, recomandarile de la alte site-uri populare (link-building), autoritatea domeniului tau etc. Toate aceste notiuni par complicate. Cu toate ca poti invata cum sa faci SEO pe cont propriu, acest lucru iti va consuma timp pretios si, nu uita ca vei testa cunostintele pe propriul site, riscand astfel o penalizare de la motoarele de cautare sau o plasare si mai slaba in rezultate. Acesta este motivul pentru care iti recomandam sa apelezi la o agentie care ofera servicii seo profesionale adaptate domeniului tau de activitate.
3. RECLAME PLATITE PE SOCIAL MEDIA
Optiunea de a posta reclame pe social media a crescut exponential in ultimii ani, mai ales ca site-urile de socializare precum Facebook sau Twitter au inceput sa ofere utilizatorilor din ce in ce mai multe modalitati de promovare platita. De exemplu, funcția relativ nouă de „Audince Insights” de pe Facebook iti faciliteaza accesul la publicul tau tinta si te ajuta sa stii mai mult despre preferintele clientilor tai potentiali, astfel incat sa poti crea reclame care-i conving pe acestia sa cumpere produsele/serviciile tale.
Publicitatea pe retelele de socializare este una dintre cele mai usoare si eficiente modalitati de a te asigura ca mesajul tau ajunge la publicul tinta – iar utilizatorii de social media sunt de acord. De fapt, 57% dintre utilizatorii chestionati au fost de acord ca anunturile pe care le-au vazut pe social media sunt mai relevante pentru ei ca niciodata.
4. APELEAZA LA INFLUENCERI SI CELEBRITATI POPULARE ONLINE
Când vine vorba de marketing online, nu exista un singur canal de publicitate de care sa fii sigur ca-ti ofera cel mai bun ROI. Asadar, cel mai important este sa-ti cunosti publicul tinta, nevoile si preferintele acestora. Daca ai deja o viziunea clara asupra acestor aspecte, atunci iti va fi mult mai usor sa creezi o campanie publicitara pentru ei.
Daca iti doresti sa ajungi rapid la clientii tai, influencerii te pot ajuta semnificativ! Influencerii pot fi bloggeri, experti social media, celebritati Instagram/YouTube sau oricine este o autoritate/polar in industria ta.
Conecteaza-te cu ei folosind orice canal social sau email. De cele mai multe ori, daca alegi oamenii potriviti, nu trebuie să platesti un influencer. Oferindu-le mostre de produse sau reduceri este de obicei mai mult decât suficient. Cu cât influencerul este mai popular si are mai multi urmaritori, cu atat costurile vor fi mai mari.
Metode de promovare online gratuite
Acestea sunt 5 modalitati de a-ti promova afacerea gratuit. Majoritatea acestor metode de promovare au funcționat pentru noi si clientii SEO PRO. Deci, suntem siguri ca vți vedea rezultate semnificative după ce urmezi aceste tehnici de promovare.
1. E-MAIL MARKETING
Campaniile de e-mail marketing reprezinta un instrument foarte puternic de promovare care s-a dovedit profitabil pentru o multime de companii online. In prezent, in lume exista peste 3,7 miliarde de utilizatori de e-mail, ceea ce inseamna ca numarul estimat de utilizatori pana în 2021 este de 4,1 miliarde. De asemenea, e-mailul este de 40 de ori mai eficient in procesul de identificare clienti noi, decât Facebook sau Twitter.
Creaza-ti un cont pe MailChimp, AWeber sau Constant Contact. Folosind unul dintre aceste servicii vei putea colecta adrese de email prin intermediul site-ului tau web. Dupa aceea, le poti trimite stiri si promotii saptamanale, reduceri, pachete speciale, etc. Iată cateva puncte cheie de retinut atunci cand creezi o campanie de marketing prin e-mail:
Construieste relatii: creează conexiuni prin emailuri personalizate.
Branding: plaseaza logo-ul si datele tale de contact cat mai vizibil si la indemana in email astfel incat clientii sa poata lua legatura rapid cu tine.
Promovarea continutului: partajeaza continutul relevant al blogului sau noutati despre afacerea ta
Colecteaza date: sugereaza abonatilor sa furnizeze informatiile lor de contact in schimbul unui serviciu/produs gratuit (exemplu: manual de utilizare gratuit, e-book, discount etc.)

2. POSTEAZA PE SOCIAL MEDIA
ste tentant sa compari like-urile, aprecierile, vizionarile și „implicarea” (engagement) cu concurenta ta și crezi cA esuezi pe retelele de socializare. Dar obiectivul tau real nu ar trebui sa fie surclasarea competitiei, ci acela de a vinde un produs/serviciu, a comunica mai bine cu audienta ta si a transforma utilizatorii platformelor de socializare in clientii tai fideli! In cele mai multe cazuri, companiile apeleaza la exerti Social Media pentru a le manageria conturile, cand, de fapt, ar trebui sa investesti intr-o strategie personalizata bugetului, publicului si obiectivelor tale. Partea buna este ca, daca ai timpul necesar la dispozitie, iti poti manageria singur paginile afacerilor tale pe social media.
Incepe prin a alege canalul social media cel mai potrivit pentru produsele/serviciile tale. Acestea sunt cateva retele sociale bine cunoscute pe care le poti utiliza pentru a-ti promova afacerea online. Daca nu esti sigur pe care dintre acestea ar trebui sa le utilizezi, le poti incerca pe toate pentru a observa care iti ofera o expunere buna la publicului tau tinta.
3. CREEAZA CONTINUT DE CALITATE PENTRU BLOGUL TAU
Creaza si distribuie materialele online sub forma de videoclipuri si postari pe blogul site-ului tau. Chiar daca aceasta metoda de promovare nu te ajuta in mod direct sa generezi vanzari, este menita sa stimuleze interesul unui utilizator pentru produsele sau serviciile tale. Multe business-uri utilizeaza aceasta strategie pentru a atrage publicul tinta pe site-ul lor, astfel incat acestia sa se poata converti ulterior in clienti.
Asadar, crearea de continut relevant si folositor pentru publicul tinta sub formă de postari pe blog, videoclipuri, pdf-uri, podcast-uri, etc. iti poti creste vizibilitatea si audienta.
4. PROMOVEAZA-TE PE FORUMURI SI GRUPURI
ExistA mii de forumuri si grupuri pe internet pe care le poti utiliza pentru a-ti promova afacerea. Nu trebuie sa vinzi servicii / produse direct, dar, iti poti creste vizibilitatea daca poti ajuta oamenii aratandu-ti expertiza in domeniu. Răspunde la intrebarile utilizatorilor intr-o maniera prietenoasa, creeaza conexiuni si ofera sfaturi relevante.
Poti construi relatii de business/partneriat excelente folosind forumuri si care te pot ajuta sa-ti cresti comunitatea online.
Ai nevoie de alte metode de promovare pentru afacerea ta?
Contacteaza acum echipa SEO PRO. Completeaza formularul de mai jos si te contactam pentru a discuta mai multe despre proiectul tau.