Optimizare magazine online - Cum sa-ti optimizezi magazinul online în 6 pasi pentru 2024!
Cauti sfaturi despre optimizare magazine online pentru a-ti creste vanzarile in 2024? Adevaratul secret al succesului unui magazin online este obtinerea constanta de vizitatori. Si o sa-ti spun exact cum sa obtii asta in articolul de mai jos!
De ce sa urmezi sfaturile de mai jos? Simplu: website-ul pe care scriu se afla pe prima pagina Google pentru cele mai importante cuvinte cheie din domeniul nostru de activitate. In plus, daca arunci un ochi la portofoliul agentiei seo pro vei vedea magazine online pe care le-am adus pe primele locuri Google in mai putin de 6 luni.
- Cristian Sava
- Updatat: Iunie 30, 2024
- ghid seo, optimizare magazine online
Despre ce fel de optimizare magazine online vom vorbi in acest ghid?
Una dintre cele mai eficiente modalitati de a ajunge la utilizatori este prin intermediul procesului de optimizare magazin online. E-commerce SEO este o strategie de marketing digital exceptionala pentru a-ti dezvolta afacerea si a obtine cel mai mare ROI.
De ce? E simplu! Vizitatorii veniti din Google sunt DEJA INTERESATI de produsele tale. De aceea le si cauta, nu? Asadar, sansele de a-i converti in clienti sunt enorme, fata de alte optiuni de marketing ca reclamele Facebook sau TikTok. Toate procedurile SEO ar putea parea descurajatoare la inceput, dar imagineaza-ti un trafic constant si de inalta calitate pentru care nu trebuie sa platesti asa cum ai face-o prin reclamele Google Ads sau Facebook! De aceea, ghidul de mai jos este focusat pe SEO.
Cum te ajuta ghidul acesta de optimizare magazine online?
Indiferent daca detii un magazin online mare sau unul cu mai putin de 200 de produse, acesta este cel mai cuprinzator ghid SEO pas cu pas pentru optimizare magazine online. Invata din articolul acesta cum sa faci e-commerce SEO in 6 pasi, pentru a-ti imbunatati pozitia in rezultatele Google, traficul si vanzarile! Plus, daca citesti pana la final, vei gasi si 3 sfaturi extra pentru a-ti promova magazinul online in 2024 si prin alte metode.
Sfat Seo Pro Optimizare Magazine Online
Atentie! Daca esti incepator in domeniul SEO, iti recomandam sa angajezi un profesionist sau o agentie SEO care sa-ti optimizeze site-ul! Procedurile SEO incorecte pot duce la penalizari din partea motoarelor de cautare, si risti sa-ti “ingropi” si mai mult site-ul in rezultatele cautarii!
Deci, nu este indicat sa faci experimente pe magazinul tau, mai ales cand serviciile SEO pentru magazine online incep de la doar 2800 lei/luna. Click aici pentru detalii!
Ce este SEO pentru optimizare magazine online?
SEO este procesul de optimizare al site-ului tau web, cu scopul de a genera trafic organic prin clasarea pe pozitii fruntase in rezultatele cautarii Google.
E-commerce SEO este un tip special de SEO prin care te asiguri ca paginile cu produsele tale se situeaza in partea de sus a rezultatelor cautarii (Google) si atrag vizitatori interesati de acestea!
De ce este important SEO pentru optimizare magazine online?
Cu SEO e-commerce, afacerea ta obtine mai multa vizibilitate, mai multi clienti si vanzari mai mari! 71% dintre consumatori isi incep calatoria de cumparaturi online utilizand Google pentru a descoperi noi produse si servicii. Si 74% considera ordinea in care site-urile apar listate ca fiind un factor de incredere in decizia de cumparare (de la cercetare, la comparatie, la efectuarea unei tranzactii). Clasarea intre primele rezultate iti ofera, asadar, vizibilitate garantata si un trafic semnificativ mai mare, intrucat 34% dintre potentialii tai clienti dau click doar pe primele 3 rezultate Google!
Traficul organic venit din Google aduce, de asemenea, si cel mai mare ROI (return on investment) dintre toate strategiile de promovare online: 38%! In plus, investind in servicii SEO calitative, vei obtine trafic consistent catre magazinul tau online pentru urmatorii ani! Deci este o idee excelenta sa investeti in procesul de optimizare magazine online!
Cum se face SEO pentru optimizare magazine online, pas cu pas?
Acum, ca ai aflat ce este SEO pentru optimizare magazine online si de ce conteaza, sa vedem care sunt pasii pentru a obtine mai mult trafic si vanzari!
Procesul SEO pentru vanzari online, consta in 6 pasi cheie, da click pe oricare dintre ei pentru a sari direct la categoria din ghid optimizare magazine online care te intereseaza:
Gasirea cuvintelor cheie relevante
SEO on-page pentru pagini de categorii si produse
SEO tehnic
Content marketing (crearea/optimizarea continutului)
Strategie backlinks
Masurarea succesului campaniei SEO
1. Gasirea cuvintelor cheie relevante pentru optimizare magazine online
Gasirea cuvintelor cheie potrivite este piatra de temelie a fiecarui proces de optimizare magazine online! Practic, trebuie sa afli termenii de cautare sau cuvintele cheie pe care clientii tai potentiali le introduc in Google atunci cand doresc sa cumpere produse ca cele vandute de tine.
Apoi, vei utiliza aceste cuvinte cheie pentru a construi restul strategiei tale SEO! Multi antreprenori fac greseala de a se gandi ce cuvinte ar folosi ei pentru a-si gasi produsele, lucru care, in majoritatea cazurilor, nu se aplica si utilizatorilor. Dar, din fericire, ai numeroase intrumente la dispozitie pentru a afla intocmai care sunt termenii folositi cu adevarat de publicul tinta! Secretul este sa identifici acele cuvinte cheie care au un volum decent de cautari (peste 300) si concurenta mica-medie, pentru ca acestea sunt cele care-ti vor genera rapid trafic si vanzari!
Iti propun 3 modalitati de a le gasi:
Google Keyword Planner
Un instrument exceptional daca esti incepator in domeniul SEO si, cel mai important…este gratuit! Ai acces la el din contul tau de Google Ads, pentru ca acesta a fost conceput mai ales pentru a te ajuta atunci cand creezi reclame Google. Cu toate acestea, Keyword Planner se poate folosi si pentru a ne face o ideea referitor la cautarile pe care utilizatorii le fac luna de luna.
Un dezavantaj al folosirii acestei optiuni este faptul ca valorile pe care le gasim aici nu sunt intotdeauna exacte, dar, pentru un incepator in domeniul de optimizare magazine online, ramane o resursa valoroasa! Poti accesa Google Keyword Planner conectandu-te la contul tau Google Ads si dand click pe icon-ul de “setari/settings” din coltul dreapta sus al ecranului!
UberSuggest
Acesta este un instrument foarte folositor pentru a gasi cuvintele cheie potrivite in procesul de optimizare magazine online! Este dezvoltat de Neil Patel, unul dintre cei mai renumiti si apreciati experti SEO din lume. Uber Suggest este o varinta de tip “freemium” (unele functionalitati le poti accesa doar daca platesti un abonament), dar, poti obtine multe informatii utile si fara sa platesti), iar interfata este usor de utilizat.
Pur si simplu introduci adresa URL a site-ului tau, selectezi tara, si vei avea acces la o multitudine de informatii ca: autoritatea domeniului tau, cuvintele cheie pentru care esti deja indexat de Google, backlinkuri si multe altele!
Desi aceasta suna mai mult ca un procedeu de audit SEO, poti folosi Uber Suggest pentru a-ti “spiona” competitorii si a vedea care sunt cuvintele cheie care atrag trafic organic pe site-urile lor! Exporta cuvintele cheie intr-un fisier Excel si le poti organiza in functie de volumul de cautari si dificultatea SEO!
Semrush
Instrumentele SEO profesionale de tip premium, precum SEMrush si Ahrefs iti pot automatiza si extinde intregul proces de cercetare cuvinte cheie pentru optimizare magazine online.
Introdu URL-ul competitorilor in caseta de cautare, deschide raportul Organic Research si navigheaza la fila “Positions/Pozitionare”. Acolo vei vedea toate cuvintele cheie pentru care este indexat concurentul tau!
Fiecare cuvant cheie este insotit de valori ca: volumul cautarilor, traficul, dificultatea cuvintelor cheie, CPC (cost-pe-clic) etc.
2. Seo on page pentru optimizare magazine online
Paginile cu produse si categorii obtin cel mai mult trafic si contribuie direct la vanzarile magazinului tau online. De aceea, trebuie sa te asiguri ca, atunci cand cineva cauta cuvintele cheie vizate, site-ul tau este cel care apare pe prima pagina a Google. Exista 6 elemente principale care te asigura ca vei avea un magazin online perfect optimizat. Si o sa sa le parcurgem unul cate unul:
Titlul si meta descrierile
Acestea apar in rezultatele cautarii Google ca parte principala a paginilor site-ului tau, dupa cum poti vedea din aceasta imagine!
Principalul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa introduci cuvantul cheie tinta. Asta asigura utilizatorii (precum si Google) ca pagina ta este relevanta pentru ceea ce cauta. Dar, nu uita si ca descrierile trebuie sa atraga clickuri, deci creaza texte convingatoare si foloseste cuvinte cu impact dovedit in e-commerce ( “x% reducere”, “transport gratuit”, “garantie”, “rapiditate” etc.)
Creaza continut bogat in cuvinte cheie pentru paginile si categoriile de produse
Google are nevoie de continut pentru a intelege despre ce sunt paginile tale. Cu cat oferi mai multe informatii, cu atat mai bine. De aceea, trebuie sa creezi descrieri lungi si detalitate pentru produsele vandute de tine si pentru paginile de categorie. Continutul detaliat ajuta cumparatorii sa inteleaga produsele tale si te ajuta si pe tine sa-i convingi sa le cumpere. In plus, acest lucru iti imbunatateste rapid performanta procesului de optimizare magazine online. Recomandam o descriere de aproximativ 1000 de cuvinte care include termenii cheie vizati de minimum 3-5 ori.
Utilizeaza adrese URL scurte, usor de tinut minte
Urmatorul element din lista de optimizare magazine online, te ajuta sa te asiguri ca vei avea adrese URL scurte pe care oamenii le pot intelege. Evita adresele URL lungi, cu o gramada de caractere si numere aleatoare ca acesta: https://www.magazinonline.ro/rochieseara2094658882677xxttell001verdemarimi. Urmeaza aceste exemple:
magazinonline.ro/nume-categorie (pagina categoriei)
magazinonline.ro / nume-categorie /nume-subcategorie (pagina subcategoriei)
magazinonline.ro / nume-categorie / nume-subcategorie /produs(pagina produsului)
SEO pentru imagini
Imaginile de inalta calitate iti pot imbunatati paginile de produse si categorii si descriu aspectul produselor tale. De asemenea, pot stimula o anumita emotie (vitala in tranzactiile online), aratand cum ar fi daca un potential client ar detine sau utiliza acel produs.
Toate acestea pot duce la cresterea vanzarilor. Dar stiai ca imaginile pot ajuta si in SEO? Fotografiile produsului tale pot aparea in cautarea de imagini Google, dubland expunerea brandului tau! Google foloseste si imagini pentru a-ti intelege pagina. Daca imaginile sunt relevante, este posibil ca si continutul sa fie unul foarte bun!
Fara a dezvolta pre mult acest subiect, trebuie sa ai grija la doua elemente principale: numele fisierului de imagine si textul alternativ al acesteia! Asigura-te ca numele fisierului nu este de tipul „DCM0003546”, ci mai degraba ar trebui sa fie ceva de genul „rochie-seara-verde.png”. Deoarece Google nu poate “citi” imagini, se bazeaza pe textul alternativ pentru a afla despre ce este vorba.
Scrie o descriere foarte scurta a imaginii si include cuvantul cheie tinta
In cele din urma, optimizeaza dimensiunea imaginilor pentru a incarca mai repede paginile.
Linkuri interne
Acestea sunt o alta componenta cheie a procesului de optimizare magazine online. Din fericire, legaturile interne vor aparea in mod natural pe site-urile ecommerce.
De exemplu, o pagina de produs de pe Amazon contine 230 de linkuri interne. Postarile calitative de pe blogul tau sunt o modalitate excelenta de a castiga niste link-uri valoroase pe care le poti adauga direct pe paginile tale cele mai vizitate! Este fix ce facem si noi in acest articol, motiv pentru care ne-ai gasit pe prima pagina!
Sfat Seo Pro: Schema Markup
“Schema Markup” reprezinta o forma de marcari sau etichetari specifice utilizate pe paginile web pentru a furniza motoarelor de cautare informatii suplimentare si structurate despre continutul prezent pe site. Si este o procedura adesea ignorata in procesul de optimizare magazine online. Practic, ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine contextul si semnificatia continutului, contribuind la imbunatatirea modului in care rezultatele sunt afisate in paginile de cautare.
Prin adaugarea “Schema Markup” in codul sursa al unei pagini web, proprietarul site-ului furnizeaza motoarelor de cautare detalii structurate, care pot fi apoi utilizate pentru a afisa fragmente bogate in rezultatele cautarii. Aceste fragmente bogate ofera utilizatorilor mai multe informatii direct in SERP-uri (paginile cu rezultate ale cautarii), ceea ce poate creste vizibilitatea si relevanta magazinului tau online.
3. SEO Tehnic pentru optimizare magazine online
Am ajuns la partea tehnica din procesul de optimizare magazine online. Pasul acesta are ca scop oferirea unei experiente de utilizare excelente, viteza de incarcare rapida, precum si asigurarea faptului ca Google poate accesa cu crawlere si indexa site-ul.
Toate site-urile web ar trebui sa beneficieze de SEO tehnic, dar acest lucru este cu mult mai important pentru magazinele online pentru ca acestea nu primesc atat de multe backlink-uri, deci SEO tehnic serveste ca un factor de departajare! De asemenea, magazinele online au un numar mare de pagini, ceea ce creste sansele aparitiei unor probleme tehnice. Iata ce ar trebui sa faci:
Imbunatateste viteza de incarcare a site-ului
Un site web rapid este unul dintre principalii contribuitori la o experienta de navigare excelenta (UX). Si Google iubeste UX-ul excelent, motiv pentru care foloseste viteza site-ului ca factor major de clasare.
47% dintre consumatori se asteapta ca o pagina sa se incarce in 2 secunde sau mai putin. Amazon a descoperit, de asemenea, ca o intarziere de 1 secunda ii costa pana la 16 miliarde de dolari pe an. Poti utiliza datele din Google PageSpeed Insights pentru a obtine o imagine de ansamblu a performantei site-ului sau GT Metrix pentru a vedea exact care sunt elementele care afecteaza viteza de incarcare a magazinului tau online!
Optimizeaza-ti site-ul pentru mobil
Din 2018, Google a anuntat ca va clasa site-urile luand in considerare performanta acestora pe dispozitivele mobile. Si este logic, avand in vedere ca peste 52% din tot traficul de internet trece prin dispozitive mobile.
Si, cel mai important poate, este faptul ca peste 50% dintre oameni nu vor lua in considerare achizitionarea de la o companie care are un site mobil slab optimizat. Utilizeaza testul Google Mobile-Friendly pentru a inspecta disponibilitatea mobila a magazinului tau online!
Asigura-te ca ai o conexiune securizata HTTPS
A avea o conexiune securizata (HTTPS) este o prioritate pentru site-ul tau. Este important pentru SEO, securitatea ta si a clientilor tai, precum si pentru cresterea increderii si credibilitatii.
HTTPS inseamna ca site-ul tau utilizeaza criptarea SSL pentru a asigura conexiunea dintre acesta si browserele vizitatorilor. Deci tot schimbul de informatii/date este criptat si privat, impiedicand hackerii sa fure informatii precum parole si detalii despre cardul de credit.
Google ia in serios securitatea, motiv pentru care in 2014 au inceput sa o foloseasca ca factor de clasare SEO. A avea o conexiune sigura este esential pentru magazinele online, deoarece cumparatorii folosesc informatii confidentiale (informatii personale, detalii despre cardul de credit etc.) pentru a face o achizitie.
Daca ai nevoie de instalarea unui certificat SSL ne poti contacta aici!
Exista si multe alte aspecte care tin de SEO tehnic, ca spre exemplu, verificarea link-urilor, redirect-urilor, continutului duplicat sau crearea unei “harti” (sitemap) care ajuta Google sa inteaga structura magazinului tau online. Dar despre acestea vom vorbi, pe larg, intr-un articol viitor!
Schema Markup! Iesi in evidenta in rezultatele Google prin evaluari, preturi si intrebari frecvente! Vrei ca paginile tale sa arate ca in exemplul de mai jos? Contacteaza-ne acum!
4. Content Marketing pentru optimizare magazine online
Paginile de produse si categorii de comert electronic pot genera trafic organic limitat la cuvintele cheie folosite. De aceea continutul este o parte importanta din procesul de optimizare magazine online. Majoritatea oamenilor folosesc Google pentru a obtine si raspunsuri, pentru a afla informatii noi sau pentru a rezolva o problema, deci nu numai pentru a gasi un anumit produs.
Spre exemplu, exista clienti potentiali care nu stiu ca au nevoie de un anumit produs, ci doar cauta tutorial sau informatii despre cum sa-si amenajeze locuinta. Fara continut care adreseaza aceste intrebari, lasi o mare parte din traficul potential si clientii sa-ti scape printre degete!
Continutul de calitate poate creste, de asemenea, autoritatea site-ului tau. Cand spunem continut in acest sens, ne referim la postari de blog, infografice, instrumente gratuite etc.
Dar cum sa creezi continut? Ce subiecte sa abordezi?
Raspunsul scurt – gaseste cuvintele cheie folosite de utilizatori, pentru a afla subiecte pe care acestia le cauta. Numai ca, de data aceasta, ne com concentra pe cuvinte cheie informative, cum ar fi „proceduri”, „recenzii despre produse”, „tutoriale”, „comparatii” etc.
Spre exemplu „Care este cea mai buna camera foto” pare un subiect bun de tratat intr-o recenzie! Indiferent de subiectele pe care decizi sa le acoperi, asigura-te ca vei crea continut relevant, bogat in informatii si detaliat in jurul cuvantului cheie respectiv.
5. Strategie backlinks
In tot acest articol, am mentionat de cateva ori termenii de „autoritate” si „backlinks”. Acest lucru se datoreaza faptului ca unul dintre cei mai puternici factori SEO este autoritatea site-ului tau, masurata prin numarul de link-uri externe care il recomanda – adica backlink-uri.
Pentru ca procesul de optimizare magazine online sa aiba cu adevarat succes, trebuie sa ai backlink-uri si sa-ti cresti autoritatea site-ului. In plus, backlink-urile pot, de asemenea, sa-ti promoveze produsele si sa atraga vanzari directe.
Desigur, unele backlink-uri vor veni “singure” (organic). Alti webmasteri, bloggeri etc. ar putea sa aprecieze atat de mult produsele tale incat sa le mentioneze in continutul lor.
Totusi, este greu sa obtii multe backlink-uri catre paginile de produse ecommerce. Dar nu imposibil. Chiar daca subiectul este unul complex, iar strategia backlink folosita difera de la un business la altul, iata cateva sfaturi:
Concurentii tai au backlink-uri, si tu nu?
O modalitate de a incepe crearea de legaturi este prin a observa ce functioneaza pentru alte magazine online din nisa ta. Utilizeaza SEMrush Backlinks sau Uber Suggest pentru a examina backlink-urile competitiei. Asa, vei putea contacta bloggerii relevanti care recomanda produsele concurentei si poti solicita sa fii inclus in urmatoarea lor recenzie ( spre exemplu „cea mai buna camera video 2024”) si, daca sunt de accord, vei obtine un alt link valoros.
6. Masurarea succesului campaniei SEO
Ultimul pas al procesului de optimizare magazine online este sa evaluezi succesul procedurilor facute! Asa vei vedea ce functioneaza, ce trebuie imbunatatit si cat de mult trafic organic poti obtine.
Utilizeaza Google Analytics pentru a masura performantele site-ului tau si a monitoriza performanta cautarilor organice. Te sfatuim sa analizezi si alte valori pentru a-ti verifica performanta SEO, cum ar fi:
– Cresterea organica a traficului
– Ratele de conversie
– Rata de respingere
– Implicarea utilizatorilor
– Monitorizeaza cuvintele cheie care aduc trafic
De asemenea, poti utiliza instrumente SEO profesionale precum SEMrush si Ahrefs pentru a obtine o analiza detaliata!
Alte metode de a-ti promova magazinul online
La inceputul articolului nostru de optimizare magazine online ti-am promis ca, daca ramai cu noi pana la final, o sa-ti oferim cateva sfaturi bonus care te pot ajuta sa-ti cresti vanzarile. E clar ca daca ai ajuns pana aici esti interesat de a-ti promova magazinul online, deci, iata cateva metode pe care ar trebui sa le aplici:
1. Nu face nimic fara strategie
O “ciorba” de servicii nu te va ajuta sa ai rezultate. Ce functioneaza pentru un competitor/prieten/cunoscut nu e musai sa functioneze si pentru tine.
Inainte de a investi in ORICE strategie de marketing, este esential sa stii urmatoarele: diferentiatorii tai (de ce ar cumpara oamenii de la tine, in detrimentul competitorilor), avaturul clientului tau (cine este, varsta, interese, probleme, unde petrece timp online, ce nevoi are etc.), ce nevoie rezolva produsele tale, bugetul pe care-l vei investi, modul in care comunici cu publicul tinta, problemele curente pe care le are site-ul tau, marja de profit, obiective clare cu KPI-uri (indici concreti de masurare).
Abia apoi poti decide in ce servicii de marketing este intelept si profitabil sa investesti. Daca nu stii de unde sa incepi, consultantii SEO PRO iti stau la dispozitie aici. Incepem orice colaborare cu o analiza riguroasa a tuturor aspectelor enumerate mai sus si implementam serviciile selectate numai in baza unei strategii complexe de marketing.
2. Daca nu ai timpul si rabdarea necesare pentru a astepta rezultate din SEO, publicitatea Google Ads s-ar putea sa fie potrivita pentru tine.
Spunem “s-ar putea” pentru ca reclamele Google nu se potrivesc oricarei afaceri, si pot sa fie costisitoare. La SEO PRO ai acces la un departament PPC partener Google. Contacteaza-ne aici si analizam GRATUIT afacerea ta si-ti comunicam care este bugetul ideal pentru a avea rezultate profitabile din campaniile tale.
3. Site-ul tau NU converteste?
S-ar putea sa aiba probleme pe care TU nu le observi. Orice campanie de marketing este direct influentata de platforma ta de e-commerce. S-ar putea sa crezi ca e de ajuns sa ai un magazin online simplu, dragut si accesibil, insa lucrurile NU stau deloc asa.
In Romania exista la momentul acesta nu mii, nu zeci de mii, ci sute de mii de magazine online. Doar un pic procent dintre ele au si profitabilitate. Si, in cele mai multe cazuri, totul s-ar putea rezolva cu o simpla restructurare a magazinului online.
Elemente ca: diferentiatori clar vizbili, metode de livrare accesibile ca pret si recunoscute, increderea transmisa vizitatorilor, viteza de incarcare, imaginile produselor, recenziile si multe altele, pot face diferenta intre 0 vanzari si 100 de vanzari de la o zi la alta. Nu esti sigur pe magazinul tau online? Ti-l analizam GRATUIT.
Contacteaza-ne aici.
Optimizare magazine online - Concluzie
SEO este cel mai bun mod de a obtine trafic de calitate catre site-ul magazinul tau online. E-commerce SEO ar putea parea ca necesita un efort urias, dar daca te gandesti la toate beneficiile, iti dai seama ca merita cu siguranta.
O campanie solida de SEO poate genera sute de vanzari suplimentare. Si pentru ca este o sursa fiabila de trafic si clienti, iti poti dezvolta afacerea rapid si usor. Urmeaza pasii din acest ghid SEO cuprinzator pentru optimizare magazine online sau contacteaza-ne acum daca doresti sa te ajutam sa domini rezultatele cautarii Google!