Pret creare site web - Cum faci un website care vinde si cat te costa? Ghid complet [2024]

Cauti pret creare site web? Vrei sa stii cum poti obtine un website bun?

Un website bun e un website care vinde. Dar cum faci asta?

Eu sunt Cristian Sava si sunt web developer la agentie SEO PRO de mai bine de 7 ani. 

In ghidul de mai jos iti spun tot ce trebuie sa stii despre cat te costa si cum arata un website BUN, cum sa eviti cele mai comune greseli pe care le fac antreprenorii cand platesc pentru un website, si, mai ales, cum sa te asiguri ca nu-ti iei teapa atunci cand platesti pentru servicii web design.

Uite un checklist rapid cu ce o sa citesti in acest ghid de pret creare site web:

La ce sa fii atent atunci cand platesti o agentie sau un specialist pentru servicii de web design? Care este un pret creare site web corect? Cum stii ca nu-ti iei teapa? In continuare ghidului, dezvolt aceste subiecte. 

Poti da click pe cele care te intereseaza, pentru a sari direct la sectiunea detaliata. Dar, iti recomand sa le parcurgi pe fiecare in parte, ca sa ai o viziune de ansamblu corecta pentru serviciile de creare site web si costul lor:

Cauti pret creare site web cat mai ieftin? O sa fie scump!

Cand vine vorba despre pret creare site web ai o variatie mare de oferte dintre care sa alegi. In Romania, foarte multi oameni stiu sa faca un website cu o tema predefinita in WordPress, si cred ca asta-i face “web developeri”. 

In realitate, acestia-ti creaza un site web ieftin si rapid fix cum promit. Problema e ca site-ul livrat nu te ajuta cu nimic. 

Nu-ti aduce clienti, nu-ti aduce vanzari si vei sfarsi prin a investi mai mult in a-l adapta, modifica sau schimba complet. 

Dar, iti va lua luni de zile sa vezi asta.

In online, ieftin costa mult!

 

Si nu, nu am vazut in 7+ ani de activitate nici o exceptie de la regula asta. Website-ul afacerii tale este pilonul principal in marketingul online. Daca nu face ce trebuie, poti sa cheltui zeci de mii de lei in reclame Google sau Facebook. E fix degeaba! Iti dau un exemplu de o situatie foarte des intalnita!

Cauti un pret creare site web sub 1000 lei?

 

Crezi ca vrei un website simplu si aloci un buget de 3-500 de lei pentru acesta. Cat poate sa coste, nu? Gasesti pe cineva pe OLX sau pe un grup de pe facebook si platesti un pret creare site web in bugetul tau. Primesti exact ce ai vrut, adica un website in WordPress, cu 3-5 pagini. Suna bine? E, de fapt, o tema FREE in care “specialistul” a modificat textul, imaginile si datele de contact. 

Tu nu stii asta, si, entuziasmat ca ai un website, iti faci prima reclama Google. Astepti o zi, doua, zece si nici un client nu te contacteaza. 

Iti trec o mie de idei prin cap: poate preturile mele sunt prea mari, poate ce vand eu nu se cauta, poate n-am eu noroc ca altii, poate nu am facut corect reclamele. Se poate sa renunti la afacerea ta, crezand ca pur si simplu nu merge. 

Adevarul este ca nu exista website-uri care “nu merg”. Exista doar website-uri proaste care, implicit, nu vand. Si daca ai avea Google Analytics setat corect ai vedea ca website-ul tau NU ARE VIZITE sau ca putinul trafic pe care-l ai nu sta decat 2-3 secunde pe site. 

Si atunci...cum faci ca website-ul tau sa fie bun?

Majoritatea afacerilor au  un website. In plus, daca e vorba sa platesti cateva sute de lei doar sa ai si tu unul, n-are sens sa-ti cheltui banii. Poti sa-ti faci singur unul gratis, urmarind un tutorial ca acesta pe YouTube. Vei ajunge tot in situatia descrisa de mine mai sus.

Acum repeta dupa mine: simplul fapt ca ai un website nu inseamna ca ai si vanzari! 

E capcana in care cad multi antreprenori aflati la incept de drum. Asa ca iti spun clar, si la obiect: 97% din traficul de pe Google merge catre site-urile aflate in primele 3 rezultate ale cautarii. Daca nu esti acolo, nu vei avea trafic. 

Sau il vei avea, daca ai buget pentru reclame. Iar in unele domenii de activitate, sa ai o reclama Google Ads care te plaseaza in fata competitorilor, poate inseamna si investitii de +10.000 lei/luna.

Ideea e simpla: secretul unui business profitabil pe termen lung este un website care apare pe prima pagina Google. 

Si ca sa faci asta, ai nevoie de un website bun si de servicii SEO. In agentia SEO PRO avem o vorba “unde ascunzi un website daca vrei sa-l gasesti niciodata? Pe a doua pagina Google!”. Deci, cum te asiguri ca povestea asta nu ti se aplica si tie? Totul porneste de la web developerul cu care lucrezi.

Dar, ca sa alegi corect,inainte sa ceri o oferta de pret creare site web, trebuie sa stii ce vrei.

Scrie-ti singur un brief cu ce-ti doresti pe website-ul tau. Uite cum!

Ca tot am spus ca trebuie sa stii ce vrei, primul pas inainte sa ceri o oferta de pret creare site web este sa ai un brief. Web developerii seriosi – si pe aceia sper ca-i vrei – doresc sa stie cat e munca la website-ul tau si ce trebuie sa faca. 

De aceea, un brief, adica un sumar al procedurilor, functionalitatilor si scopului site-ului este esential. Mai jos detaliez fiecare aspect esential din crearea unui site web bun. Include-le pe toate in cererea ta de oferta, ca sa te asiguri ca obtii un rezultat final care-si merita banii si ca platesti un pret creare site web corect!

1. Gazduirea si domeniul: in sarcina cui cad?

Eu iti recomand sa ti le achizitionezi pe cont propriu. Foarte des mi se intampla sa gasesc clienti care vor un redesign, dar nu au acces la gazduire si domeniu pentru ca “e cumparat de cel care a facut site-ul”. Din pacate, orice gradina are uscaciunile ei. Si, asa cum spuneam, exista numerosi auto-intitulati web developeri care nu-si fac treaba in mod profi. 

De obicei, acestia iti vand domeniul si gazduirea la supra-pret, sau, ti-o “includ” in pachet, dar iti ofera, de fapt, o gazduire basic, pentru care te vor factura mai apoi de multe ori pretul pietei.

Sigur, exista si clienti care pur si simplu nu se pricep si nu vor sa greseasca atunci cand achizitioneaza domeniul si gazduirea. 

Daca asta e cazul tau, iti recomand sa lucrezi cu o agentie care te consiliaza si te ajuta sa le achizitionezi de la furnizori seriosi. Eu recomand HostVision sau Clausweb. In orice caz, ai grija ca oferta de pret creare site web sa includa si sa explice costurile de hosting si domeniu.

Alege un pachet bun de gazduire site web!

Am mentionat gazduirea, acum sa-ti spun si ce ar trebui sa alegi. Un pachet bun de gazduire web este esential pentru performanta, securitatea si stabilitatea website-ului tau. 

Si in acest caz, optiunea cea mai ieftina de pret nu este intotdeauna cea mai buna pentru site-ul tau web. Calitatea serviciilor de hosting poate afecta direct experienta utilizatorilor pe site-ul tau, precum si pozitionarea in motoarele de cautare. 

Exista 4 tipuri de Hosting: 

Shared Hosting: Bun pentru site-uri mici pana la medii, cu trafic moderat. E ceea ce au majoritatea website-urilor;

VPS (Virtual Private Server): O optiune medie, ofera mai multa putere si flexibilitate decat shared hosting, ideal pentru site-uri in crestere. Il recomand, in special, pentru magazine online;

Server Dedicat: Cel mai performant si costisitor tip de hosting, potrivit pentru site-uri mari cu trafic ridicat;

Cloud Hosting: Ofera scalabilitate usoara si este ideal pentru site-uri cu fluctuatii mari de trafic.

Indiferent ce alegi, cauta un furnizor care garanteaza un uptime de cel putin 99.9%. Asta inseamna ca site-ul tau va fi online si accesibil aproape tot timpul. De asemenea, viteza de incarcare a site-ului este cruciala, asa ca asigura-te ca furnizorul ofera performante bune.

In plus, un suport tehnic de calitate este esential. Ai nevoie de un furnizor care ofera asistenta rapida si eficienta, 24/7, prin chat live, telefon sau email. Opteaza pentru un pachet de hosting care include si certificat SSL gratuit, protectie anti-malware, backup-uri si alte masuri de securitate.

In final, alege un furnizor care iti permite sa iti actualizezi usor planul de hosting pe masura ce site-ul tau creste, fara intreruperi majore sau probleme tehnice. 

Compara diferite pachete si asigura-te ca intelegi ce este inclus in pret. Uite trei pachete de la Host Vision foarte ok pentru un website de prezentare care se asteapta la trafic mediu in primele luni:

2. Obiectivele site-ului tau web

Cand ceri o oferta de pret creare site web trebuie sa specifici domeniul de activitate si ce vrei de la acest website. De exemplu: “suntem o firma de constructii nou infiintata si vrem sa fim vizibili pe Google”. Sau, “suntem producatori de mobilier din lemn si vrem sa atragem lead-uri”. Astfel, developerul intelege directia de design si functionalitatile pe care ar trebui sa le ai pe site.

Apoi, defineste-ti publicul tinta si diferentiatorii. Un web developer nu este un om de marketing sau de vanzari. Nu-ti va face studii de piata si daca-ti spune ce te diferentiaza, o face cel mai des in mod subiectiv. Adica e parerea lui, din experienta lui.

Daca nu-ti permiti sa investesti intr-o strategie de marketing (si foarte rau faci), atunci fa singur acest pas, cat de bine poti. Defineste-ti cat mai bine clientii ideali (varsta, locatii, buget, frici) si apoi mentioneaza ce te face diferit de competitori. 

Si nu, “calitatea superioara” si “preturile mici” NU mai sunt diferentiatori semnificativi in Romania, dar am scris despre asta aici.

3. Gandeste-te daca vrei un CMS sau un website custom

Stiu o sa spui “custom”. Pentru ca suna bine cuvantul, nu-i asa? E ceva personalizat, perfect pentru tine, nu? Ideea e: iti permiti sa platesti un pret creare site web custom? Apoi, o data ce-l ai, iti permiti mentenanta lui? Ai cunostintele necesare sa faci modificari singur? 

Am intalnit multi clienti cu website-uri custom care nu le puteau folosi, sau care-si injumatateau bugetul pentru ca plateau sume astronomice pentru mentenanta si modificari.

Multi fug de WordPress, si totusi 43% dintre website-urile existente pe net azi sunt facute in acest CMS. WordPress NU INSEAMNA neaparat tema predefinita. Decat daca-l faci singur sau lucrezi cu un amator. Personal, fac si website-uri custom, si website-uri WordPress. In ambele situatii, design-ul e facut de la zero, nu folosesc teme existente si scriu cod. 

Uite un PRO si CONTRA pentru ambele optiuni, ca sa intelegi mai usor ce spun:

Pro sau contra CMS sau website custom
Pro sau contra CMS sau website custom

4. Structura site-ului tau web

Inainte sa ceri o oferta de pret creare site web, gandeste-te la o structura – macar rudimentara – a acestuia. De exemplu, “vreau 5 pagini in meniul de sus: acasa, despre noi, servicii, preturi, contact:”. Daca vrei un blog, mentioneaza acest lucru. Orice preferinte ai, comunica-le clar.

Pentru structurarea website-ului, iti propun un exemplu de organizare clara si eficienta, care sa raspunda nevoilor unui site corporate sau de prezentare.

Acasa: Pagina de start, oferind o imagine de ansamblu a afacerii, cu un slider sau imagini care reflecta serviciile sau produsele principale.

Despre Noi: Subsectiuni cum ar fi “Echipa” si “Istoricul Companiei”. Galerie foto sau video care prezinta echipa sau momente importante din istoria companiei.

Servicii: O descriere generala a serviciilor oferite. Subpagini pentru fiecare serviciu, detaliate cu informatii suplimentare, fotografii, studii de caz sau testimoniale.

Preturi: Prezentarea pachetelor de servicii sau produse, cu specificarea clara a preturilor sau a structurii de tarifare. Optiunea de a solicita un deviz personalizat sau consultatie.

Blog: Articole frecvente care abordeaza subiecte din industrie, sfaturi, studii de caz sau noutati ale companiei. Functionalitate de cautare, categorii si arhiva.

Contact: Formular de contact, informatii de contact (telefon, email), adresa si o harta interactiva. Link-uri catre profilurile de social media.

Footer (Subsolul paginii): Link-uri rapide catre paginile principale. Informatii suplimentare cum ar fi politica de confidentialitate, termeni si conditii. Optiunea de abonare la newsletter. Drepturi de autor si mentiuni legale.

Evident, poti personaliza aceasta structura in functie de nevoile tale si de specificul afacerii tale.

Platesti pret creare site web sau landing page?

 

Ai grija sa intelegi daca oferta de pret creare site web include un site de tip landing page sau unul “normal”. Un landing page este o singura pagina web focalizata pe un obiectiv specific, cum ar fi promovarea unui produs, unui eveniment sau colectarea de informatii de contact de la potentiali clienti. 

De obicei, vei primi oferte de pret cu pachete mai ieftine, daca ti se creaza doar un landing page. Si noi avem un astfel de pachet aici. Se poate sa fie o optiune buna pentru tine.

Dar, daca vrei un website cu o structura ca cea descrisa de mine mai sus, fa acest lucru foarte clar echipei cu care lucrezi!

5. Cine scrie continutul site-ului web?

Asta e un pas pe care foarte multi il omit. Recent am refacut un website al unui coach de spiritualitate. Mai exact, totulestefengshui.ro. Un site bunicel cu mult trafic ok. Totusi, majoritatea vizitatorilor ieseau de pe site in primele 10 secunde. 

De ce? Textele erau scrise amaturistic de catre web developerul de la o alta firma. Evident, un coach nu e copywriter si clienta a crezut ca textele sunt ok.

Creare site web, preturi creare site web, creare magazin onlineTotusi, oricine intra pe site vedea greseli gramaticale, greseli de ortografie, typos, exprimari de lemn si nimic care sa-i convinga sa achizitioneze serviciile. 

Redesign-ul a durat 12 zile. Eu m-am ocupat de partea de web development, iar Ioana, colega mea care este copywriter a refacut textele. De la vanzari sub 10.000 de lei pe luna, acum – dupa 2 luni – clienta are toate calatoriile initiatice rezervate in proportie de 80%. 

La un pret mediu de 1200€/client. Plus, de la 0 abonati lunar, clienta are acum 100+ la pretul de 99 lei/per client pe luna. Zero investitie in reclame.

Ce am facut altfel? Ioana a schimbat toata comunicarea. Avand in minte problemele si fricile clientului potential, a gandit textele pentru fiecare dintre serviciile existente pe site. Si a schimbat vocea brandului in totalitate. 

Un copywriter este o investitie care-ti poate aduce un ROI semnificativ. Asadar, daca oferta de pret creare site web nu include aceste servicii, cauta altceva. Sau, angajeaza separat un strateg de comunicare. Acesta iti va crea textele si intreaga voce a brandului tau, astfel incat sa-ti vinzi eficient produsele/serviciile.

6. Nu copia website-urile competitorilor!

Gandeste-te la urmatoarea situatie: mergi la mall sa-ti cauti o pereche de pantofi eleganti pentru un eveniment. Toate magazinele in care intri arata cam la fel. Acelasi decor, aceeasi muzica uneori, cam aceleasi abordari, preturi foarte similare. De la cine cumperi? 

In Romania, statistica ne arata ca, in asa situatie, oamenii aleg cu precadere brandul. Noname magazin nou are preturi mai micute, dar Zara e brand cunoscut, asa ca luam de la Zara.

Si in online e la fel. Ca sa construiesti un brand, evident, e nevoie de timp. Dar, asa cum spuneam la inceputul acestui ghid, website-ul tau joaca un rol crucial si aici. Daca-l copiezi sau te inspiri major de la un competitor – fie el si unul foarte cunoscut – oamenii te vor percepe ca pe un brand neinspirat. 

Am vazut site-uri de genul “eTechMag” sau “Medeman” – intelegi unde bat nu? 

Ideea e ca trebuie sa te distingi. Stiu ca esti tentat sa copiezi o reteta care merge pentru altii din industria ta. Dar, crede-ma, nu e o optiune buna. Ce poti face este sa analizezi site-urile competitorilor si sa evaluezi urmatoarele:

Ce le lipseste? Care-s aspectele cheie unde tu poti veni cu ceva nou?

Ce te deranjeaza/enerveza/ai vrea sa aiba ei pe site?

Ce fel de comunicare au abordat? 

Cum si-au structurat site-ul? 

Pe ce cuvinte cheie se focuseaza?

Aceste aspecte te pot ajuta sa ai un website nu doar original, ci mai bun decat al competitorilor. Cel mai important: site-ul tau va raspunde nevoilor audientei tale, in moduri pe care site-urile competitiei nu o fac.


6. SEO inclus in pret creare site web. Ai nevoie de asta sau e o teapa?

Vechea discutie despre SEO. Foarte multi “specialisti” in web design iti spun ca ai “SEO inclus”, dar nu-ti explica si ce presupune asta. Multi antreprenori nu inteleg procesul seo, si cred ca daca au un website acesta va aparea pe prima pagina Google instant. De fapt, daca site-ul e creat prost, nu doar ca nu o sa fie indexat prea curand, dar te vei trezi ca-l gasesti pe paginile 6-10. 

SEO este un proces care presupune timp. Se face lunar, minimum 1 an. In functie de competitia din domeniul tau, sa ajungi pe prima pagina poate dura mai mult de atat. E simplu: uita-te la primele 3 rezultate din industria ta. Ca sa-i intreci, va trebui sa faci SEO mai bine decat ei, si practic, sa investesti mai mult decat acestia in optimizare. 

O oferta de pret creare site web trebuie sa includa si un website “SEO ready”! Ce inseamna asta:

 

– Site-ul se incarca rapid (sub 4 secunde)
– Site-ul are link-uri create si optimizate corect
– Site-ul este responsive (se adapteaza oricarui tip de dispozitiv si browser, dar mai ales mobil)
– Site-ul are cuvintele cheie dorite. Acestea sunt formatate si folosite corect
– Site-ul are meta descrieri si titluri originale si atragatoare pentru fiecare pagina
– Site-ul nu are probleme de functionalitate, erori, pagini 404, link-uri stricate etc.
– Site-ul are texte de calitate, care aduc plus valoare audientei tale
– Site-ul are un sitemap (Google Search Console) si robots.txt

Mai sunt cateva de enumerat aici, dar acestea sunt principalele. Este, practic, partea de optimizare SEO “on site”. 

Aceste servicii te asigura ca site-ul tau respecta politicile si instructiunile Google, ofera o experienta de navigare placuta si poate fi indexat usor de catre motoarele de cautare. Dar, tine minte ca procesul SEO trebuie continuat lunar. Am dezvoltat acest subiect.

7. Functionalitatile unui website care vinde

Pentru un website de prezentare eficient si profesionist, anumite functionalitati sunt esentiale. Acestea contribuie nu doar la o experienta placuta si accesibila pentru utilizatori, dar asigura si conformitatea cu standardele legale si de securitate. Iata cele mai importante functionalitati pe care ar trebui sa le ai incluse intr-o oferta pret creare site web:

Design Responsive

Asigura-te ca site-ul arata bine si functioneaza corect pe toate dispozitivele (desktop, tablete, smartphone-uri). Acest aspect imbunatateste experienta utilizatorului si contribuie la un ranking mai bun in motoarele de cautare.

Cand ceri o oferta de pret creare site web, ai grija sa includa acest aspect. Altfel, te vei trezi ca ti se livreaza un website care nu este utilizabil.

Navigare Intuitiva

Evita ca utilizatorul sa scroleze mult pana ajunge din nou la meniu, ai grija sa ai o structura usor de inteles, creaza link-uri usor de accesat intre paginile site-ului etc.  De exemplu, pe site-ul agentieseopro.ro adica cel pe care te afli acum, am implementat un meniu care se deruleaza, astfel incat sa poti accesa oricand alte pagini. 

O oferta de pret creare site web trebuie sa includa o propunere de design clara. Inainte ca developerul sa implementeze designul, este necesar sa ti-l prezinte si sa-l aprobi. 

Formular de Contact

Permite vizitatorilor sa initieze usor comunicarea cu afacerea ta. Fie ca ai formulare usor de completat, butoane prin care vizitatorii te pot suna sau iti pot scrie pe whatsapp, harta google maps care-i conduce rapid spre sediul tau, sau un chat online ACTIV, asigura-te ca oamenii te pot contacta rapid.

Nu uita si de integrarea social media. Aceasta arata vizitatorilor ca esti prezent pe social media si ca te pot contacta si acolo, daca vor acest lucru.

Galerie Foto/Video

Aceasta ofera o perspectiva mai buna asupra serviciilor/produselor. Daca ai, de exemplu, o firma de design interior, galeria foto ar tebui sa prezinte proeictele companiei. 

Eu as face imagini de tip “inainte si dupa” cu un slider intuitiv, astfel incat oamenii sa poata vedea usor diferenta intre “cum era anterior si cat de bine arata dupa ce ati lucrat voi”.  Bineinteles, ce se poate face sau nu depinde strict de specialistul caruia-i ceri o oferta pret creare site web.

Testimoniale si Studii de Caz

Recomandarile sunt inima unei afaceri. Ce te sfatuiesc este sa nu le falsifici. Evident, cel mai bine “prind” testiomonialele video cu clienti de-ai tai care vorbesc despre experienta cu tine. Daca nu poti face asta, atunci roaga-ti clientii sa-ti scrie 3-4 randuri in care te recomanda. 

Ai grija ca acestea sa apara pe site corect, cu numele complet, firma clientului si functia acestuia (daca e cazul). De exemplu, la portofliul agentiei noastre, avem chiar si cateva contacte de recomandare ale clientilor nostri. Uita-te aici.

Conformitate GDPR

Respecta reglementarile privind protectia datelor personale ale utilizatorilor din UE!

Stiu ca multi web developeri se ocupa si de asta, si, personal, mi se pare amuzant. De ce? Pai, GDPR nu inseamna doar sa pui un modul de cookies pe site si sa copiezi politicile de la altii. Ca asta se si intampla cel mai des. Nu ai idee de cate ori am citit termenii si conditiile pentru un site si am vazut numele sau URL-ul altuia :). 

Aceasta parte TREBUIE facuta de un avocat. La SEO PRO avem propriul departament juridic care ne redacteaza toate politicile si se ocupa de partea GDPR pentru specificul fiecarei afaceri. 

servicii promovare online, agentie marketing online, agentie SEO PROPoate nu pare foarte important. Dar, stiu multe exemple de antreprenori care au omis partea asta si s-au trezit cu amenzi, chiar si de la ANPC. 

De exemplu, recent m-a contactat un amic pentru un redesign si a mentionat ca a primit o amenda de la ANPC. Situatia era simpla: un client rezervase un curs si l-a anulat fix in ziua inceperii, cerandu-si banii inapoi. 

Site-ul nu specifica faptul ca suma achitata nu se returneaza daca anulezi in mai putin de 2 saptamani inainte sa inceapa cursul. 

Era ceva comunicat doar verbal, cand se face confirmarea telefonica a achizitiei cursului. Clienta a facut reclamatie la ANPC si acestia au amendat afacerea, iar amicul meu a fost fortat sa-i restituie suma achitata si sa ramana cu un loc gol la curs. 

Evident, acum are pe site Termeni si Conditii plus politici clare scrise de avocat.

Pret creare site web in Romania

Acum ca ai vazut care-s lucrurile cele mai importante pe care trebuie sa le aiba un website bun, hai sa vorbim si despre oferta de pret creare site web.

Asa cum spuneam la inceputul acestui ghid, gasesti preturi variate in Romania. Nu voi vorbi despre preturile celor fara experienta sau teparilor, pentru ca daca ai ajuns pana aici, e clar ca vrei un website de calitate. Asadar…

Daca vrei un website de prezentare cu 3-6 pagini principale, vei plati intre 1500 lei si 3000 de lei. Pretul variaza in functie de cerintele tale de design, functionalitatile dorite pe site si experienta web developerului cu care colaborezi.

Un website de prezentare care include procesele de SEO initiale, crearea textelor, elaborarea Politicilor GDPR si legale, te va costa in jur de 5000 de lei. Platesti practic pentru 4 oameni: un web developer, un copywriter, un expert SEO si un avocat.

Acesta este pretul corect pentru un website de prezentare complet, facut ca la carte, de profesionisti. Si da, un astfel de website vinde, deci investitia merita!

Acum hai sa vedem cum stii ca lucrezi cu profesionisti si ca nu-ti iei teapa, asa cum e frecvent cazul multor antreprenori in Romania.

Exemple de pret creare site web in functie de tipul website-ului

Stiu ca vrei exemple concrete de pret site web, asa ca uite cateva. Estimarile sunt bazate pe un studiu al pietei care a inclus 30+ agentii si anunturi de servicii creare site web in ianuarie 2024:

Pret creare site web tip landing page in WordPress. Include inserarea textelor (deci trebuie sa le ai deja), tema predefinita, formular de contact, butoane social media, localizare Google Maps: intre 500 lei si 1500 lei. Daca optezi pentru un design personalizat si SEO on site livrat impreuna cu website-ul tau, adaugi intre 500 si 1000 de lei la costul total. Versiunea fara CMS a acestui tip de website te va costa intre 1500 lei si 5.000 de lei.

Pret creare site web cu 4-5 pagini principale, in platforma WordPress. Include: gazduire standard, inserarea textelor, tema predefinita, formular contact, butoane social media, localizare Google maps: intre 1000 lei si 2500 lei. Daca optezi pentru un design personalizat, gazduire buna si SEO tehnic livrat impreuna cu website-ul, adaugi intre 1000 lei si 2000 lei la pretul total. Versiunea fara CMS a acestui tip de website te va costa intre 4500 lei si 10.000 de lei.

Pret creare site web “la cheie” cu 5-20 pagini in WordPress. Include design personalizat, creare texte, SEO tehnic, branding, grafica bannere si imagini, gazduire foarte buna inclusa pe trei luni, design responsive, viteza de incarcare foarte mica, configurare Analytics, butoane de apelare rapida/contact rapid/Google Maps/social media., formalr contact personalizat. Practic, un website bun, facut ca la carte. vei plati intre 4500 lei si 8000 lei. Daca alegi sa-l faci fara CMS pretul variaza intre 15.000 lei si 50.000 lei.

agentie seo

Cum stii ca lucrezi cu profesionisti pentru crearea site-ului tau web?

Sunt multe de spus aici, dar listez cele mai importante aspecte pe care sa le iei in calcul atunci cand compari ofertele de pret creare site web pe care le primesti:

Nu ti se cere plata totala in avans

 

Plata pentru servicii web design se face fie 50% avans si 50% la livrarea site-ului, fie in transe egale, in functie de etapele de creare pentru site-ul tau web, daca acesta este un site care prespune mai mult de 2-3 luni de munca;

Firma cu care lucrezi nu are probleme 

 

Verifica pe termene.ro, pe google, si.sau pe listafirme.ro compania cu care lucrezi. Vezi daca au fost dadti in judecata de alti clienti, ce feedback sau informatii gasesti despre ei, cat de profitabili sunt; 

Firma cu care lucrezi are un website 

 

Si e bun. Vad zilnic “web designeri” sau agentii care, fie nu si-au facut propriul website, fie au un website absolut oribil. De ce ai lucra cu oameni care nu pot presta serviciile vandute tie, pentru ei insisi? E ca si cum ai plati un dentist care nu are dinti. Sau un hair stylist care are parul neingrijit. Suna amuzant, dar e realitatea.

Exista un portofoliu REAL!

 

Foarte multi isi pun portofolii fake. Mi s-a intamplat si mie sa-mi fie furata munca. Intr-o perioada in care cautam colaboratori pentru ca aveam multe proiecte, am primit cereri de la colegi care listau proiectele mele in portofoliul lor. 

Verifica atent ce site-uri au in portofoliu, si cere cel putin 3 contacte de la clienti.

Nu, nu-s de acord sa suni la intamplare ce vezi pe site, pentru ca exista web developeri care lucreaza subcontractati de agentii si clientul final nu-i stie personal. De exemplu, degeaba suni un client de pe site-ul agentiei noastre si intrebi despre mine, clientul iti va spune ca el lucreaza cu o agentie si-si stie managerul de cont. 

Sau, se poate ca persoana care-ti raspunde sa fie un simplu angajat, sau un antreprenor care nu stie cine i-a facut site-ul, pentru ca “s-a ocupat sotul/sotia/o amica” sa gaseasca developer. Deci, mai bine cere-i specialistului 3 contacte si suna-i apoi.

Evident lucrezi in baza unui contract

 

Nu merge pe promisiuni si comunicare verbala. Contractul de prestari servicii trebuie sa specifice clar tot ce ai primit in oferta initiala, cum se face plata, timpul de livrare, ce se intampla daca serviciile nu-s livrate la timp/deloc, cum se face corespondenta, si, poate si mai important, ca tot ce se realizeaza pe site-ul tau este proprietatea ta. Explic!

Clienti servicii seo magazin online si site-uri de prezentare

Ai acces la serviciile platite de tine

 

Domeniul si gazduirea sunt pe numele tau/al firmei tale. Ai acces la acestea (user, link si parola). Ai acces de ADMINISTRATOR la website-ul creat pentru tine si la conturile afiliate acestuia: google analytics, search console, emailuri etc. Nu ignora acest aspect. 

Nu-s putine deloc situatiile in care m-am lovit de clienti care nu aveau acces la servicii pentru care au platit. Cel mai des, teparii vor pasta accesul si apoi te vor santaja ca daca nu platesti mai mult, nu le primesti.

Sigur, instanta e o solutie, dar, daca firma/specialistul respectiv nu are bani pe firma/declara insolventa, degeaba ai o hotarare judecatoreasca favorabila. Plus ca pierzi si timp, nu doar bani!

Vrei o oferta pret creare site web?

Felicitari, ai ajuns la finalul ghidului nostru de pret creare site web. Sper ca te-a ajutat sa intelegi mai bine diferenta dintre un web developer bun si unul fara experienta. Si, daca tot esti aici, scrie-mi folosind formularul de mai jos si promit sa revin la tine cu o oferta personaliata bugetului si obiectivelor tale.

Nu uita sa precizezi, asa cum ai invatat din acest ghid, cat mai multe detalii despre proiectul tau, timpul de livrare dorit si orice alte servicii si functionalitati pe care le doresti pe site-ul tau web. 

Pret creare site web - Intrebari Frecvente

Pretul unui site web este influentat de mai multi factori, inclusiv complexitatea designului, numarul de pagini, functionalitatile personalizate, integrarile necesare (de exemplu, plata online, rezervari), continutul grafic si text, precum si serviciile de optimizare SEO si mentenanta.

Un site web simplu de prezentare poate varia semnificativ ca pret, incepand de la cateva sute de lei pentru optiuni bazate pe template-uri, pana la cateva zeci de mii de lei pentru design personalizat si functionalitati specifice.

Da, exista costuri recurente care includ gazduirea web, numele de domeniu, certificatul SSL pentru securitate, mentenanta si actualizarile site-ului, precum si orice abonamente pentru plugin-uri sau teme premium.

Da, poti alege un CMS (sistem de management al continutului) prietenos, cum ar fi WordPress, care iti permite sa actualizezi continutul. Alegerea unui CMS poate influenta pretul initial prin necesitatea configurarii si personalizarii, dar economiseste costuri pe termen lung prin gestionarea proprie.

Template-urile sunt adesea mai accesibile si pot reduce timpul de dezvoltare. Pe de alta parte, un design personalizat poate costa mai mult, dar ofera unicitate si se aliniaza perfect cu branding-ul si cerintele specifice ale afacerii tale.

Aceasta variaza in functie de agentie sau freelancer. Unii prefera facturarea per proiect, bazata pe o estimare initiala a lucrarilor, in timp ce altii pot factura per ora pentru lucrari mai flexibile sau suplimentare.

Un pachet de baza include de obicei designul web, dezvoltarea paginilor principale (Acasa, Despre Noi, Servicii, Contact), optimizare mobila (responsive design), configurarea CMS-ului pentru auto-administrare si integrarea cu retelele sociale.

Cauta pe site

Servicii Promovare Online

Consultanta Gratuita Online

Completeaza formularul de mai jos si te contactam in cel mai scurt timp pentru a confirma programarea ta! Analizam GRATUIT afacerea ta si iti oferim 30 de minute de consultanta online (skype, zoom, whats app) in care disutam despre metodele de promovare care iti aduc rezultate in cel mai scurt timp!

Agentie servicii seo, optimizare site web, creare site web