Promovare instagram - 15 sfaturi care aduc rezultate!
Cauti sfaturi promovare Instagram? Echipa noastra iti ofera 15 sfaturi pe care le poti pune in aplicare pentru a-ti creste vanzarile si popularitatea pe aceasta platforma! Instagram a devenit unul dintre cele mai populare site-uri de retele sociale, cu peste 200 de milioane de membri lunari activi care partajeaza 60 de milioane de imagini si 1,6 miliarde de aprecieri pe zi.
Astfel, a depasit rapid prima impresie care o facea sa para mai mult o aplicatie distractiva pentru adolescenti si a devenit un instrument serios de marketing digital pentru persoane fizice si branduri. In principal serviciile de promovare Instagram se adreseaza industriilor din categoriile de lifestyle, retail sau fashion, ajutandu-te sa vinzi eficient produsele tale si sa-ti construiesti o baza loiala de clienti!
Dar, asta nu inseamna ca daca ai o firma de design interior, un atelier foto sau un blog, nu vei putea folosi instagram pentru a te promova! Utilizat corect, Instagram poate aduce profituri semnificative oricarui tip de business!
Intrebarea este - Cum sa-ti promovezi afacerea pe Instagram?
Dupa cum am vazut deja, cu aproximativ 200 de milioane de utilizatori activi lunar, Instagram are un potential imens de marketing pe care trebuie sa-ti concentrezi atentia si care merita explorat temeinic.
Cercetarile arata ca brandurile se bucura de mai multe avantaje distincte in retea, decat utilizatorii care sunt persoane fizice. Pe Instagram, marcile au un engagement constant de 4% din totalul urmaritorilor, in timp ce pe retelele sociale precum Facebook si Twitter, implicarea este mai mica, undeva in jur de 0,1%. (sursa: Forrester). 70% dintre utilizatorii Instagram declara ca au cautat un brand pe platforma (sursa: Iconosquare Iconosquare) 62% dintre utilizatori urmaresc o marca pe Instagram (sursa: Iconosquare). Dar, din pacate, doar 36% dintre anteprenori folosesc Instagram, comparativ cu 93% dintre acestia care prefera Facebook pentru a se promova.
Stim deja ca social media influenteaza deciziile de cumparare ale utilizatorilor. Daca poti gasi continutul potrivit pentru publicul tau, atunci acestia vor cumpara din magazinul tau online sau iti vor deveni clienti, fara a avea nevoie de prea multe tentative de convingere. Deci, sa exploram impreuna 15 sfaturi de promovare Instagram care te vor ajuta sa-ti valorifici prezenta pe aceasta platforma de socializare atat de populara!
1. Creeaza o strategie clara de promovare Instagram
Folosirea unei retele de socializare fara un plan bine gandit iti va irosi resursele si-ti va aduce un ROI mai mic. Prin urmare, un plan bine pus la punct este esential daca vrei sa ai rezultate! Planul tau de marketing Instagram trebuie sa defineasca:
– Obiectivele – spre exemplu: cresterea gradului de recunoastere a marcii, cresterea vanzarilor de produse sau a traficului pe site etc.
– Publicul tinta – Varsta, locatie, job, cand si cum utilizeaza Instagram etc.
– “Povestea” pe care doresti sa o spui – aici ne referim la conceptul de “umanizare” a marcii tale. Fie ca este vorba de pasiunea depusa de tine si echipa ta, de impartasirea povestii unui angajat sau realizarile clientilor tai, contureaza directia si tonul pe care doresti ca profilul tau instagram sa se adreseze utilizatorilor!
– Estetica marcii tale. Mentine o prezentare constanta a marcii, un aspect vizual si o adresare care sa te individualizeze. Postarile tale ar trebui sa fie usor de recunoscut dintr-o singura privire.
2. Distribuie continut relevant, interesant si atragator vizual
Scopul tau este acela de a determina oamenii sa inceapa un dialog, sa aprecieze, sa partajeze sau sa comenteze la postarile tale. Fii autentic. Nu crea postari doar pentru a posta ceva. Cheia continutului de succes este cunoasterea publicului si ceea ce le place acestora sa vada online. Asa vei obtine mai multi urmaritori.
SFAT PRO: Nu cumpara urmaritori. Chiar daca pare tentant, scopul promovarii pe instagram este acela de a obtine conversii (clienti noi, vanzari, contacte, fidelizare clienti existenti etc.), ori cu boti si profile false nu vei reusi sa-ti atingi obiectivele. In plus, risti sa-ti creezi o imagine negativa atunci cand Instagram face “curatenie” printre profilele utilizatorilor si te trezesti brusc cu 30k urmaritori in minus! Publicul tau real observa aceste lucruri, la fel cum este usor de observat ca, desi ai peste 100k urmaritori, doar 20 sau 30 dintre acestia dau like sau comenteaza la postarile tale. Urmaritorii tai reali vor trage rapid concluzia ca brandul tau nu este unul de incredere si-i vei pierde!
3. Promoveaza-ti profilul Instagram pe alte platforme
Cheia pentru a obtine mai multi urmaritori este sa facilitezi descoperirea profilului tau Instagram. Spune-le urmaritorilor de pe Facebook despre profilul tau, integreaza-l pe site-ul afacerii tale sau adauga detaliile acestuia in campaniile de email marketing/flyerele pe care le dai clientilor tai cand achizitioneaza un produs (spre exemplu daca obisnuiesti sa oferi un discount clientilor noi care achizitioneaza pentru prima data din magazinul tau, adauga in pachetul livrat si un flyer cu mai multe detalii de contact, inclusiv profilul Instagram)
4. Foloseste hashtag-uri relevante
Utilizarea hashtagurilor relevante te ajuta sa-ti faci postarile usor de descoperit de catre persoanele care cauta continut legat de afacerea ta. Gaseste si utilizeaza hashtagurile populare legate de marca, industria sau serviciul oferit de tine. De asemenea, poti sa creezi propriul tau hashtag si sa incurajezi oamenii sa il foloseasca pentru a eticheta postari legate de brandul tau. Nu utiliza prea multe hashtag-uri, deoarece acest lucru poate distrage publicul de la mesajul postarii.
SFAT PRO: Nu utiliza trucuri precum hastaguri ca #likeforlike, #tagsforlike etc. deoarece poti ajunge sa fii urmarit de spammeri si este posibil sa nu poti construi o comunitate cu adevarat interesata de marca ta!
5. Urmareste alti utilizatori relevanti
Urmarirea altor utilizatori este una dintre cele mai garantate modalitati de a obtine si tu mai multi follwers. Cand urmaresti pe cineva, este o tendinta umana normala sa verifici profilul acestuia si sa vezi pe cine urmareste si el. Clientii tai te pot descoperi in acest mod si, daca profilul tau este relevant pentru ei te vor urmari!
6. Posteaza in mod constant
Pentru a mentine interesul si implicare audientei tale este foarte important sa postezi zilnic. In plus, ai si un extra beneficiu daca publicul tau comenteaza sau impartasesc o postare excelenta cu urmaritorii lor, si anume aceea de a te expune organic unui public mai mare!
7. Programeaza-ti postarile
Este foarte important sa postezi continutul la momentul potrivit. Prin urmare, iti poti programa postarile sa se afiseze in momentul in care este posibil sa primesti cel mai mult feedback de la publicul tau. Urmareste felul in care acestia raspund la postarile tale facand cateva teste timp de o saptamana si, daca observi ca ai mai multe sanse de share/likes/follows intre orele 16:00-22:00, programeaza-ti postarile pentru acel moment al zilei!
8. Scrie descrieri/texte captivante
Desi Instagram este o platforma vizuala, textul atasat postarilor tale joaca un rol important in mentinerea implicarii publicului tau tinta, contribuind astfel la obtinerea mai multor urmaritori. Incerca sa fii concis si creaza descrieri care sa se adreseze direct clientilor tai. Spre exemplu poti scrie textul sub forma unei intrebari, astfel incat sa fie mai usor pentru urmaritori sa comenteze sub forma de raspunsuri.
9. Creaza un profil atragator vizual
Creaza un profil interesant si completeaza toate detaliile disponibile, deoarece nimeni nu ar urma vreodata un profil neclar, neatragator si incomplet.
10. Eticheteaza (tag) utilizatorii relevanti
Poti eticheta/da tag utilizatorilor relevanti pe Instagram cu o mentiune “@” intr-o postare, deoarece acest lucru te ajuta sa dialoghezi direct cu publicul tau sau chiar sa ti se partajeze continutul! De exemplu, daca promovezi o florarie si clientii ti-au trimis poze cu aranjamentele florale de la evenimentul lor, eticheteaza-i in postare si multumeste-le ca ti-au ales serviciile!
11. Organizeaza concursuri
Participarea la concursuri poate creste atat traficul catre site-ul tau web cat si vanzarile . Poti cere oamenilor sa participe la concurs, ddaca lasa un comentariu, folosesc un hashtag specific sau dau tag altor cativa prieteni la postarea ta!
SFAT PRO: Ofera premiile si fii transparent in alegerea castigatorului! Stim multe branduri care organizeaza concursuri si, din pacate, fie nu trimit premiile promise, fie nu organizeaza extragerile si nu le posteaza pe profilul de social media, ceea ce duce la pierderea increderii si respectului pentru afacerea ta! Foloseste un program ca random.org pentru a stabili castigatorul, filmeaza extragerea si posteaz aacest lucru pe profilul tau, in ziua si ora stabilita in postarea initiala a concursului!
12. Instagram stories si Instagram live
Acestea sunt doua dintre functionalitatile foarte utilizate pe Instagram, dar de mutle ori ignorate sau neglizaje de anteprenori. Organizeaza o sesiune live in timpul careia urmaritorii iti pot adresa intrebari referitor la serviciile sau produsele tale, prezinta pe stories echipa ta, felul in care livrezi sau creezi un produs,
13. Vorbeste cu un Influencer
Nu este un secret faptul ca influencerii devin din ce in ce mai puternici in lumea social media. Acestia ajuta brandurile sa se conecteze cu un public nou. Dar ceea ce multi anteprenori nu reusesc sa inteleaga este ce impact extraordinar are un parteneriat cu un influencer asupra vanzarilor. In Romania exista influenceri in seementul fashion si in cel de beauty, care au o rata de conversie chiar si de 10%, ceea ce ineamna ca daca iti vor prezenta produsul unor audiente de 1 milion de oameni, 10% dintre acestia iti vor deveni clienti. Colaborarea cu influencerii potriviti nu numai ca iti aduce vanzari si clienti potentiali, ci contribui extraordinar de mult la popularitatea brandului tau, fiind o strategie de marketing online cu care publicitatea traditionala nu ar putea concura.
Ai nevoie de parteneriate cu influenceri?
Echipa SEO PRO detine un portofoliu impresionat de bloggeri si influenceri pentru majoritatea domeniilor de activitate. Identificam influencerul adecvat bugetului si brandului tau, negociem parteneriate profitabile si promovam impreuna brandul tau! Stabileste acum o discutie online cu un reperezentat SEO PRO pentru a afla mai multe detalii! Completeaza formularul de mai jos si te contactam in cel mai scurt timp!
14. Foloseste reclame Instagram
Reclamele de pe Instagram sunt un instrument puternic pentru a ajunge rapid la multi oameni. In acest scop, trebuie sa vizezi corect publicul in functie de locatie, date demografice, comportamente cheie si interese etc. Daca ai nevoie de publicitate Instagram la preturi accesibile, echipa SEO PRO te poate ajuta prin crearea de reclame care chiar aduc vanzari. Preturi de la 450 lei. Contacteaza-ne aici!
15. Utilizeaza Instagram Analytics
Instrumentele de analiza Instagram iti vor oferi date importante despre afisarile pentru fiecare postare, implicarea publicului, care sunt postarile de top si multe altele. In plus, poti gasi informatii demografice despre urmaritori tai., inclusiv varsta si locatia acestora. Revizuirea constanta a acestor date te poate ajuta sa identifici domeniile in care iti poti ajusta strategia pentru a obtine un ROI cat mai mare
Concluzie
Acestea au fost sfaturile noastre pentru promovare instagram. Daca vrei sa stii mai multe despre aceasta metoda de publicitate online, sau doresti sa-ti promovezi afacerea, ne poti contacta aici! De asemenea, ii oferim cursuri online pentru tine si/sau angajatii tai, astfel incat sa-ti poti promova business-ul pe cont propriu!