Reclame TikTok - Ghid de promovare pe TikTok pentru anul 2024
Vrei reclame TikTok dar nu stii de unde sa incepi? La SEO PRO cream reclame tiktok profitabile inca din 2019. Suntem una dintre putinele agentii de marketing din Romania care are propriul account manager TikTok, ceea ce inseamna ca aducem rezultate remarcabile clientilor nostri si cream constant continut pe care platforma TikTok il adora.
Asadar, stim sa-ti spunem cum se fac reclamele pe TikTok, fie pe cont propriu, fie cu o agentie care-ti aduce rezultate. Continua ghidul acesta complet gratuit de reclame tiktoksi vei afla totul despre aceasta metoda de promovare, costuri, optiuni, plus multe alte detalii super interesante!
- Cristian Sava
- Updatat: Iunie 30, 2024
- ghid tiktok, reclame tiktok
Ti-e teama de reclame TikTok? Nu esti singur!
“TikTok e pentru copii!”, “Nu am ce sa fac eu acolo sa ma promovez!”, “Nu cred ca e pentru mine, raman la facebook si Instagram pentru promovare!”.
Acestea sunt doar cateva dintre lucrurile pe care le-am auzit in timpul pandemiei COVID, in 2020. TikTok lua amploare pe piata din Romania, dar antreprenorii erau sceptici. La SEO PRO am inteles oportunitatea enorma pe care o ofereau reclamele TikTok inca din acel moment. Si, am insistat. In prezent, avem peste 60 de conturi pe care le administram. Majoritatea pe care le-am crescut din 2020, conturi pentru care cream continut viral si reclame TikTok lunar.
Astazi, TikTok are peste 1 miliard de conturi inregistrate, iar in Romania, este cea mai populara platforma social media pentru grupul de varsta 18-34 de ani. Sa nu faci reclame TikTok este o pierdere enorma!
Nu doar ca ratezi publicul cel mai deschis la achizitii online, dar, pierzi vizibilitate, branding, recunoastere, vanzari! Nu esti convins? Iti spun si ca promovarea pe TikTok are costuri mai mici decat META (Facebook & instagram), si un ROI semnificativ mai mare.
In plus, cu atat de multi antreprenori care nu vor sa auda de TikTok, sansele sunt sa fii printre putinii din domeniul tau care fac reclame aici. Deci, merita sa parcurgi acest ghid de reclame tiktok pana la final!
Ghid Reclame TikTok [2024]. Ce vei putea citi in ghidul acesta ultra complet
- Cat platesti pentru crearea continutului video pe TikTok?
- Vrei reclame TikTok? Cum stii ca sunt potrivite pentru tine?
- Cat de bine merg reclamele TikTok? Chiar sunt profitabile?
- Ce sunt reclamele Tiktok? Care-i publicul tinta?
- Tipuri de reclame TikTok
- Cum faci reclame TikTok? Instructiuni pas cu pas!
- Cum se face monitorizarea reclame lor TikTok?
- Cum creezi reclame TikTok performante din punct de vedere tehnic?
- Cum gasesti influencerii potriviti pe TikTok?
- 6 sfaturi care te vor ajuta sa ai colaborari profitabile
- Sfaturi care te vor ajuta sa rulezi reclame profitabile
- Preturi reclame tiktok. Cat te costa sa lucrezi cu o agentie?
Cat platesti pentru crearea continutului video pentru reclame TikTok sau postari organice?
Sa spunem lucrurilor pe nume. Multi antreprenori fug de reclame TikTok, sau chiar de prezenta organica pe aceasta platforma, pentru ca nu au buget sa creeze continut video.
Un studio video, sau un creator de continut iti va cere sume de bani fabuloase pentru un singur videoclip. Uneori un video filmat si ediat, de 50-60 de secunde, ajunge la 2-300€. Daca angajezi un creator de continut full-time in locatia ta, platesti intre 1000€-2500€/luna ca acesta sa-ti creeze continut zilnic.
Pe TikTok, ai nevoie de continut relevant si calitativ ZILNIC. Iar, in cazul reclamelor, acestea trebuie actualizate o data la 7-10 zile, pentru ca publicul tau se plictiseste repede.
Deci cum faci reclame tiktok profitabile fara sa cheltui mult?
Daca te regasesti in ce am scris mai sus, am o veste buna pentru tine. La SEO PRO editam ORE BUNE de continut la preturi care incep de la doar 2500 lei/luna. Si nu ne oprim doar la asta. Colaboram cu peste 300 de influenceri care ofera preturi preferentiale clientilor nostri. Chiar si barter. Si da, avem si pachete accesibile care includ filmarea clipurilor de catre echipa noastra!
Practic, pachetele noastre de reclame TikTok nu se rezuma doar la continut promovat. Ci, te ajuta sa cresti si ORGANIC, ca sa aduni un public fidel, interesat de produsele/serviciile tale.
Vrei reclame TikTok? Cum stii ca sunt potrivite pentru tine?
Recent, mi-am petrecut o luna “hartuind” un client de-ai agentiei noastre sa-mi dea voie sa fac continut TikTok pentru cofetaria lui. Deci nu reclame tiktok. Doar continut organic. Fiind vorba despre un laborator micut dintr-un oras si mai micut din Moldova, clientul considera ca publicul sau e mai degraba pe Facebook, decat pe TikTok. In plus, reclamele Facebook mergeau struna. Deci, de ce sa strici ceva ce oricum merge, nu?
Gresit. Nu trebuie sa abandonezi alte platforme care merg pentru tine, ca sa ai si TikTok. In plus, mie-mi place sa cred ca, o strategie buna de marketing include cat mai multe platforme si modalitati de promovare.
Deci, de ce sa nu incerci? In cele din urma, l-am convins sa-mi trimita fix 5 minute de videoclipuri, filmate cu telefonul, chiar de dumnealui, in cofetarie. Le-am editat, am adaugat sunetele si hastagurile potrivite, si le-am postat.
Trei saptamani mai tarziu, cu zero investitie in TikTok, contul clientului are 5000 de urmaritori organici. Si asta considerand ca am avut foarte putin continut de postat. O sa spui, sigur, dar urmaritori nu inseamna si clienti. Din nou, gresit 🙂 Nu doar ca am crescut cu 25% numarul comenzilor, dar clientul nostru deja are in plan deschiderea unei locatii in Bucuresti.
Reclamele TikTok dau randament pentru multe afaceri
Nu e doar pentru makeup, haine si live-uri. Teoretic, e pentru oricine. Daca audienta ta e formata din Gen Z si Mileniali, reclamele tiktok functioneaza. Atata timp cat ai deschiderea si colaborezi cu o echipa super creativa, bineinteles!
Pana la urma, despre asta e marketingul in 2024 nu? Ambalarea (video) cat mai atractiva – si as spune si VIRALA – a oricarui produs/serviciu! Extra beneficiu? Poti folosi continutul TikTok si pentru reels & stories pe Insta si Facebook. Deci este un win-win!
Ce sunt reclamele Tiktok? Care-i publicul tinta?
Reclamele Tiktok sunt postari promovate (de obicei videoclipuri) pentru care o afacere plateste sa le arate unui public tinta. Anunturile de pe Tiktok urmaresc, de obicei, sa vanda un produs sau sa aduca un grad de constienziare mai mare unui brand.
Reclamele tiktok pot ajunge la peste 884,9 milioane de persoane cu varsta peste 18 ani. Asta inseamna 18% dintre utilizatorii de internet adulti. Mai mult, un utilizator petrece, in medie, aproape 20 de ore pe luna in aplicatia TikTok! Deci, e clar ca publicitatea pe aceasta platforma e si ea profitabila.
Cifrele ne arata ca e si mai profitabila daca produsele tale sunt adresate femeilor. Motivul e simplu: 57% dintre utilizatorii tiktok sunt femei.
De ce sa faci reclame TikTok? Uite 5 motive!
Inainte sa incepi sa faci reclame tiktok, studiaza-ti audienta. Daca aceasta include grupurile populare de pe TikTok, este clar ca-i ratezi daca nu te implici activ in crearea de continut pe aceasta platforma. Dar mai e ceva. Daca vinzi, de exemplu, un produs care se adreseaza oamnilor 50+, nu ignora puterea pe care o are TikTok.
Am vazut situatii in care nepotii, copiii, prietenii, rudele, comandau produsele pentru ei sau le trimiteau video-urile postate pe TikTok in messenger/pe whatsapp. Pe langa statisticile pe care ti le-am aratat deja, exista cateva motive extrem de importante pentru care trebuie sa investesti timp si bani in reclame TikTok. Iti prezint 5 dintre acestea.
1. Reclamele TikTok sunt perfecte pentru Generatia Z si mileniali.
Asa cum am mentionat, TikTok atrage predominant Generatia Z si Mileniali (18 – 34 de ani). In 2024, acestia reprezinta 40% dintre consumatorii la nivel global. In plus, veniturile disponibile pentru cumparaturi ale acestor grupuri sunt estimate la peste 360 de miliarde de dolari.
Indiferent ce produs/serviciu vinzi, este extrem de important sa-ti adaptezi strategia de marketing pentru a te conecta eficient cu aceste categorii de consumatori. Pe tiktok, e cel mai simplu s-o faci! Fie ca faci continut care le vizeaza direct intersele, fricile, emotiile, sau ca lansezi o gama de produse care li se adreseaza, platforma tiktok e cel mai usor mod sa-i conectezi cu brandul tau.
2. Tiktok are cel mai mare engagement!
TikTok se distinge de Facebook si Instagram prin rata sa impresionanta de implicare a utilizatorilor. Aceasta atinge un procent mediu de 4,25%. Instagram are o rata de implicare de doar 0,60%.
Utilizatorii activi pe TikTok sunt extrem de conectati cu brandurile si creatorii de continut. Asta inseamna ca, daca facir eclame tiktok, acestea sunt mult mai eficiente!
Cand spun conectati, nu ma refer doar la likes, follows si comentarii. Ma refer ca poti construi, in timp, un veritabil “fun club” pentru businessul tau. De la urmaritori care-ti promoveaza produsele pe alte conturi, la clienti care-ti dau sfaturi si feedback, la sustinere si implicare in viziunea ta! TikTok poate sa fie un loc magic, daca stii cum si ce sa comunici!
3. Video Marketing este rege in 2024
Oamenii NU MAI AU RABDARE. Si, Tiktok a contribuit semnificativ la acest lucru. De aceea, continutul video este mult mai apreciat si urmarit. Mesajele rapide, stimulante vizual au “priza” mai mare la…cam toata lumea.
Un studiu realizat de Social Media Week releva ca 93% dintre marci raporteaza ca au obtinut clienti noi datorita videoclipurilor postate pe retele sociale. TikTok, cu optiunile sale extinse de editare video, faciliteaza atingerea unui public mai larg.
De aceea, si META s-a focusat in ultimul an mai mult pe reels. Este clar ca oamenii apreciaza videoclipurile. In plus, daca ai un magazin online, prin reclame tiktok, deci prin video, scapi de frica cea mai mare a consumatorilor din Romania. Aceea ca “produsul nu arata ca-n pozele de pe site”.
4. Ai o multime de optiuni sa-ti faci reclame tiktok
TikTok ofera o gama diversificata de formate publicitare. Acestea includ anunturi in feed, provocari hashtag de marca, reclame tiktok shopping si multe altele pe care ti le voi explica in acest ghid.
Toate formatele sunt proiectate pentru a incuraja mai multe interactiuni din partea utilizatorilor. Acestia pot cum aprecia, comenta, partaja sau urmari continutul care le place, contribuind astfel la cresterea gradului de vizibilitate pentru brandul tau.
Atata timp cat continutul tau urmeaza o strategie clara si coerenta, daca esti persistent, nu ai cum sa dai gres pe TikTok. Chiar si daca ai bugete mai micute la inceput.
5. Accesezi o audienta internationala prin reclame tiktok
Tiktok e disponibil in 154 de tari si suporta 75 de limbi. Asta inseamna ca e o platforma ideala pentru brandurile care doresc sa se extinda la nivel international. Reclamele TikTok permit accesul la diverse piete globale si te conecteaza cu clienti potentiali din toata lumea.
Recent am avut o situatie similara in agentie. Un creator de continut din UK a preluat ORGANIC videoclipul unui brand de skincare de care ne ocupam. A facut un “stich” (iti explic mai tarziu ce este), si, subit, magazinul online a fost bombardat de comenzi din UK si Irlanda. Deci da, se poate!
Cat de bine merg reclamele TikTok?
Reclamele TikTok sunt extrem de eficiente, avand in vedere ca exista peste un miliard de utilizatori lunari. Impactul asupra afacerilor este nu doar semnificativ, ci si cuantificabil. Un procent de 92% dintre utilizatorii TikTok sunt motivati sa actioneze dupa vizionarea unui videoclip, iar 37% au efectuat achizitii bazate pe continutul descoperit prin reclame tiktok.
Analizele efectuate de Nielsen in ultimii doi ani arata ca TikTok influenteaza considerabil rentabilitatea investitiilor publicitare (ROI) si eficienta vanzarilor, in special in sectorul bunurilor de consum. In Europa, de exemplu, s-a observat o crestere cu 64% a ROI-ului comparativ cu alte medii digitale, precum si o triplare a eficientei vanzarilor offline. Regiuni ca Orientul Mijlociu, SUA si Asia de Sud-Est au inregistrat cresteri similare.
Tipuri de reclame TikTok
Inainte sa te aventurezi in profilul de TikTok Ad Manager si sa faci reclame tiktok, trebuie sa stii care sunt tipurile de anunturi oferite pe aceasta platforma. Mai jos ti le explic pe fiecare cu exemple si detaliez avantaje si sfaturi pentru a maximiza performanta acestora.
Reclame Tiktok In-Feed
In-Feed Ads sunt un tip de reclame TikTok care apar direct in feed-ul principal al utilizatorilor. Aceste reclame tiktok sunt integrate in fluxul de continut, aparand intre videoclipurile postate de creatorii de continut pe care utilizatorii ii urmaresc. Gratie acestui stil, continutul pare organic, deci utilizatorul acorda atentie reclamei. Iti spun mai mult despre ele, pentru ca este un format de reclama foarte dorit de catre clientii din Romania.
Ca si continutul obisnuit pe TikTok, In-Feed Ads sunt in format video, avand o durata de obicei intre 9 si 15 secunde, desi pot fi mai lungi. Aceste reclame permit interactiunea utilizatorilor, oferind optiuni precum like-uri, comentarii, partajari si vizualizarea profilului brandului. In-Feed Ads sunt setate din contul tau TikTok Ad Manager, si-ti permit o targetare precisa bazata pe demografie, interese si alte comportamente.
Reclame TikTok Brand Takeover
Stii reclama aia care ti se deschide cand lansezi aplicatia TikTok? Ei bine, aceea este o reclama Brand Takeover. Este un format de publicitate exclusivist si puternic pe platforma TikTok. Si spun ca e exclusivist pentru ca are un cost de aproximativ $50.000 pe zi!
Fiind atat de scumpa, de obicei vezi doar branduri consacrate care ruleaza astfel de reclame tiktok. Nu o sa scriu foarte multe despre Brand Takeover, pentru ca, in 3 de ani de cand facem TikTok am avut un singur client care a vrut o astfel de reclama. Dar, stim s-o facem daca ai nevoie de ea :).
Reclame TikTok Top View
TikTok Top View este varianta si mai scumpa a Brand Takeover. Ajunge si la $150.000 pe zi. Acest tip de reclama apare atunci cand utilizatorii deschid prima data aplicatia TikTok, fiind o evolutie a formatului Brand Takeover.
Similar cu Brand Takeover, Top View este primul lucru pe care il vad utilizatorii la deschiderea TikTok, dar cu un format extins. Spre deosebire de Brand Takeover, reclamele Top View pot dura pana la 60 de secunde, oferind mai mult spatiu pentru un mesaj detaliat si creativ.
Reclame TikTok Branded Hashtag
TikTok Branded Hashtag Ads sunt o forma de publicitate interactiva pe platforma TikTok care implica crearea de hashtaguri personalizate.
Practic, brandurile lanseaza o provocare asociata cu un hashtag specific, incurajand utilizatorii sa creeze continut in jurul acelei teme. Fiecare campanie Branded Hashtag are propria pagina in cadrul TikTok, unde sunt adunate toate videoclipurile legate de acea provocare. Aceste campanii pun accentul pe creativitate si participare, invitand utilizatorii sa fie parte activa a unei narative de brand.
Datorita naturii creative si interactivitatii, aceste campanii au un potential mare de a deveni virale pe platforma. Campaniile acestea genereaza un volum mare de continut creativ si autentic din partea utilizatorilor, care, la schimb, contribuie la promovarea brandului.
TikTok Branded Effects Ads
TikTok Branded Effects Ads permite brandurilor sa creeze efecte, filtre si animatii personalizate. Aceste efecte pot fi folosite de catre utilizatori in videoclipurile lor. Brandurile pot crea efecte specifice, cum ar fi filtre, animatii, AR (Realitate Augmentata) si altele, care reflecta identitatea si mesajul lor. Aceste efecte sunt concepute pentru a fi distractive si creative, stimuland utilizatorii sa creeze continut original.
Datorita naturii lor atractive si distractive, efectele branduite au potentialul de a deveni virale si de a genera un numar mare de vizualizari si interactiuni. Fiecare videoclip creat de utilizatori cu efectul brandului, functioneaza ca o piesa suplimentara de continut promovand marca.
Reclame TikTok Collection
TikTok Collection permite brandurilor sa combine videoclipurile atractive cu o experienta de cumparaturi directa. Acest tip de reclama este conceput pentru a facilita descoperirea produselor si a stimula achizitiile directe din cadrul aplicatiei.
Reclamele combina elementele vizuale ale unui videoclip cu un catalog de produse, permitand utilizatorilor sa descopere si sa cumpere produse direct din reclama. Collection Ads ofera o experienta de cumparaturi fluida, imbunatatind parcursul utilizatorului de la vizionare la achizitie.
Pentru a maximiza impactul Collection Ads, este important sa creezi videoclipuri atractive si relevante pentru publicul tau tinta. De asemenea, selectia de produse prezentate trebuie sa fie aliniata cu interesele si preferintele acestui public. O atentie deosebita trebuie acordata si calitatii si diversitatii imaginilor produselor.
Reclame TikTok Spark
Stii boost-ul la Facebook? Ei bine, cam asa functioneaza si reclamele Spark pe TikTok. Practic, iti valorifici continutul organic, cel mai des creat in parteneriat cu influenceri. Aceasta metoda de publicitate se bazeaza pe utilizarea videoclipurilor existente, care au deja o anumita rezonanta si angajament in comunitate.
Poti alege videoclipuri existente de pe contul tau TikTok, sau clipuri create de alti utilizatori, pentru a le folosi ca reclame. Videoclipurile selectate pentru Spark Ads pastreaza toate functionalitatile originale, inclusiv posibilitatea de a fi apreciate, comentate sau partajate. Aceste reclame tiktok permit o analiza detaliata a performantei, inclusiv vizualizari, rate de angajament si conversii.
Videoclipurile care au obtinut deja un anumit nivel de popularitate si interactiune pot genera un angajament mai mare ca reclame. Spark Ads ofera o platforma excelenta pentru colaborari intre branduri si influenceri, beneficiind de expertiza si audienta acestora din urma.
Cum faci reclame TikTok? Instructiuni pas cu pas, de la crearea contului la setarea primei reclame.
Acum ca stii atat de multe despre publicitatea pe TikTok, o sa te ajut sa-ti creezi contul. De asemenea, iti voi arata, pas cu pas, cum sa-ti creezi prima reclama TikTok. Ca sa faci asta, ai nevoie de un cont pe platforma TikTok Ads. Sa incepem!
1. Creaza-ti cont aici
2. Completeaza adresa de email si alege o parola
3. Confirma inregistrarea prin codul primit pe email
4. Completeaza datele companiei tale. Daca nu esti platitor de TVA, trebuie sa completezi numarul de inregistrare in registrul intracomunitari. Contabilul tau stie mai bine despre treaba asta, daca nu te descurci. Iti recomand sa selectezi plata automata. Plata manuala este ok, doar ca, adesea ti se poate intampla sa uiti sa efectuezi platile, si reclamele tale tiktok se opresc automat.
Asta e tot! Acum ai cont TikTok Ad Manager si esti directionat la pagina in care poti crea prima ta reclama. Arata asa:
Cum creezi o reclama TikTok?
Dupa cum poti vedea pe imaginea de mai sus, ai doua optiuni de a-ti crea reclama tiktok: simplified mode si custom mode. Daca esti incepator, iti recomand sa optezi pentru modul simplificat.
Acesta are deja setarile cele mai importante pentru o prima reclama, si-ti va lua doar cateva minute s-o creezi. modul custom, asa cum vezi explicat si pe imagine, are optiuni de configurare complexe. Pentru articolul acesta, voi crea o reclama in modul simplificat.
Reclama simplificata vine cu 4 optiuni de obiective: trafic pe site-ul tau, interactiuni (follows & vizualizari profil), generare de lead-uri sau conversii pe site. Eu am ales conversiile. Indiferent de alegerea ta, urmatorul pas este configurarea pixelului.
Pixelul este extrem de important in orice tip de reclame tiktok. Practic, este legatura dintre website-ul tau si platforma TikTok. Ca sa-ti urmaresti rezultate, sa-ti optimizezi campaniile si sa-ti intelegi publicul, trebuie sa ai un pixel. Hai sa-l setam!
Setarea Tiktok Pixel
Imediat ce selectezi obiectivul reclamei tiktok, esti directionat la fereastra de configurare. Prima optiune pe aceasta pagina este Pixelul. Da click pe el si apoi pe optiunea de creare pixel. Acum ar trebui sa vezi o fereastra care arata ca-n imaginea mea de mai sus. Si aici ai doua optiuni de creare a pixelului: fie manual, fie prin Google Tag Manager sau modul/aplicatie daca ai un magazin online/website WordPress, Shopify etc. Eu am ales sa-l setez manual.
Pentru ca instructiunile sunt complexe, mai ales daca n-ai experienta, uite aici un videoclip care te ajuta sa setezi pixelul, pas cu pas.
Cum configurezi reclama TikTok?
Acum ca ai instalat pixelul, sa ne intoarcem la ecranul initial. Adica acesta:
Dupa cum poti vedea, pe TikTok iti poti configura audienta in doua moduri: personalizat sau automat. Audienta automata permite platformei TikTok sa gaseasca oamenii cei mai repeceptivi la continutul tau. Daca o alegi, nu va trebui sa faci alte setari (in afara de a selecta tara targetata), si poti trece la urmatorul pas.
In schimb, daca optezi pentru audienta personalizata, va trebui, bineinteles, sa o configurezi. In exemplul de mai sus eu am selectat tara, apoi grupurile de varste pe care le targhetez. In ceea ce priveste sectiunea de interese si comportamente, aici am ales conform avatarului de client. Fiind vorba despre un brand de beauty, am selectat acest interes, si am adaugat ca focus utilizatorii care au vizionat continut din anumite domenii de activitate, DAR care au si interactionat cu astfel de continut pe tiktok in ultimele 15 zile.
Lucrurile sunt destul de simple la pasul acesta, si, asa cum spuneam, configurarile depind de caracteristicile audientei tale. TikTok iti ofera o multime de optiuni de targhetare, deci cu siguranta vei gasi profilul clientilor tai potentiali. Esti aproape de finalizarea unei reclame tiktok!
Cum setezi bugetul si perioada de derulare pentru reclame tiktok?
E super simplu. Dupa ce ai facut configurarile audientei, pasul urmator presupune introducerea bugetului. Aici sunt multe de discutat, pentru ca bugetul optim implica o multitudine de factori. De la obiectivele tale, la posibilitatile financiare pe care le ai, la domeniul de activitate. Un media buyer cu experienta in crearea de reclame tiktok profitabile poate sa te ajute cu o estimare a unui buget care-ti aduce rezultate.
De exemplu, eu iti pot analiza gratuit audienta, competitia si obiectivele, si iti pot propune un buget care sa-ti aduca rezultatele dorite. Ma poti contacta aici.
O data ce-ti cunosti bugetul, introdu-l in casuta aferenta. In ceea ce priveste durata campaniei, si asta depinde de tine. Poti seta campania sa inceapa pe loc (de fapt incepe imediat ce e aprobata de TikTok), sau poti seta o perioada de derulare. Nu-ti recomand, totusi, sa setezi o perioada mai scurta de 5 zile, pentru ca nu prea vei avea ce rezultate sa analizezi intr-un timp atat de scurt.
Alege continutul TikTok potrivit pentru tine
La pasul urmatorul – si ultimul – vei vedea un ecran de unde poti selecta tipul de reclama tiktok dorit de tine. Fie, poti incarca un videoclip de pe dispozitivul tau, fie poti folosi un clip existent deja pe profilul tiktok.
Pentru varianta din urma, trebuie sa-ti conectezi profilul la contul TikTok Ads Manager, deci ai nevoie de username si parola. Daca n-ai deja un cont, iti recomand sa-ti faci unul, inainte de a rula o reclama tiktok.
De asemnea, poti folosi la acest pas si un clip existent pe profilul unui alt utilizator tiktok (influencer de exemplu). Bineinteles, cu aprobarea acestuia, deoarece vei avea nevoie de un cod de la utilizator respectiv. Codul se introduce selectand optiunea “authorize tiktok post”. Daca nu stii cum sa-l gasesti, urmeaza instructiunile de pe ecranul tau.
Cerinte video pentru reclame tiktok – urmeaza aceste instructiuni pentru a evita refuzarea reclamei si/sau o reclama care nu aduce rezultate:
Videoclipurile incarcate de pe dispozitivul tau:
- Raport de aspect: 9:16, 1:1 sau 16:9. TikTok recomanda videoclipuri verticale cu un raport de 9:16, deoarece au cele mai bune rezultate.
- Rezolutie minima: 540 x 960 px sau 640 x 640 px. TikTok recomanda videoclipuri cu o rezolutie de 720 px pentru performanta de top.
- Tipuri de fisiere: mp4, .mov, .mpeg, .3gp sau .avi
- Durata: 5-60 secunde. TikTok sugereaza sa pastrezi videoclipurile intre 21-34 de secunde pentru rezultate optime.
- Dimensiunea maxima a fisierului: 500 MB
- Imagine de profil: imagine patrata cu o dimensiune mai mica de 50 KB
- Numele aplicatiei sau numele marcii: 4-40 de caractere pentru aplicatii si 2-20 de caractere pentru marci.
- Descrierea anuntului: 1-100 de caractere, fara emoji.
Si iata specificatiile reclamelor Spark pentru TikTok:
- Raport de aspect: Oricare
- Rezolutie minima: Oricare
- Durata: Oricare
- Dimensiunea maxima a fisierului: Oricare
- Mentiunile contului si emoji-urile sunt permise
- Numele afisat si textul provin din postarea organica originala.
Cum se face monitorizarea reclame lor TikTok?
Pentru urmarirea campaniilor publicitare, TikTok iti pune la dispozitie un panou detaliat. Aici, poti analiza performanta reclamelor, cheltuielile si statusul acestora. Contul tau iti ofera si posibilitatea de a verifica starea campaniilor, grupurilor de anunturi si detaliile fiecarei reclame, fie ca sunt active sau in asteptare.
Pentru a-ti optimiza eficient campaniile, verifica statistici precum demograficele, sistemul de operare folosit de utilizatori sau intervalul orar. Acestea ofera o perspectiva clara asupra CPM, costului pe clic (CPC), costului pe actiune (CPA), CTR si altor metrici relevanti pentru campania ta.
In plus, TikTok permite crearea de rapoarte personalizate folosind sabloane disponibile, cu optiuni pentru descarcarea sau programarea livrarii rapoartelor la intervale regulate – zilnic, saptamanal sau lunar.
Pentru o analiza mai detaliata, acceseaza pagina campaniei pentru informatii specifice la nivel de anunt. Platforma te va ghida sa selectezi campania, grupul de anunturi sau etichetele publicitare si sa vizualizezi datele de performanta si analiza audientei.
Cum creezi reclame TikTok performante din punct de vedere tehnic?
Dupa cum ai citit deja, TikTok este o platforma valoroasa pentru afacerea ta. Cu un public vast si divers, reclamele pe TikTok pot atinge audiente considerabile. Cu toate acestea, succesul nu este garantat fara o optimizare strategica a reclamelor. Uite cateva sfaturi pe care trebuie sa le urmezi:
Intelege-ti audienta targehtata
Acest sfat nu e doar pentru tiktok. Indiferent de metoda de promovare aleasa, fie ea online sau offline, trebuie sa ai un avatar de client foarte bine pus la punct. E nevoie sa cunosti varstele de interes, demograficele, elementele comportamentele…totul despre clientii tai potentiali. Altfel, nu ai cum sa te asiguri ca mesajul tau ajunge la cine trebuie!
Am vazut enorm de multe reclame tiktok care au sute de mii de vizualizari, DAR, brandurile se plang ca nu au si vanzari. Motivul este fix acesta: nu targheteaza corect publicul lor!
Creaza continut original si atractiv
Continutul este rege pe TikTok. Creaza reclame tiktok originale, creative si autentice care rezoneaza cu stilul unic al platformei. Include elemente vizuale captivante si un mesaj clar pentru a maximiza impactul anuntului. Bineinteles, totul depinde si de stilul de comunicare (vocea) al brandului tau. Ce prinde foarte bine pe tiktok este umorul. Daca reusesti sa nu te iei prea in serios, si sa faci utilizatorii sa rada, clar castigi un numar maricel de urmaritori si clienti.
TikTok este recunoscut pentru continutul sau de format scurt. Pentru a te alinia cu preferintele audientei, mentine reclamele intre 5 si 60 de secunde, optimizand pentru o durata de maximum 21-34 de secunde. Concizia si claritatea mesajului sunt cheia pentru a capta si pastra atentia utilizatorilor, deci si cheia succesului in reclame tiktok.
Nu-ti lasa reclama sa se epuizeze
Optimizarea reclamelor TikTok este un proces continuu. Testeaza diferite versiuni ale anunturilor, analizeaza datele de performanta (vizualizari, interactiuni, rate de conversie) si efectueaza ajustari constante. In plus, oamenii se plictisesc repede. O sa vezi ca dupa un anumit prag de views, parca totul se “blocheaza”.
Evident, tiktok vrea sa ofere mereu continut nou si interesant, deci nu va mai arata reclama ta la fel de des dupa o saptamana. Iar, dupa doua, iti pot garanta ca reclama ta e moarta si ingropata. Platforma rasplateste munca si creativitatea. Deci, posteaza continut organic zilnic si refa-ti reclamele tiktok saptamanal.
Cum gasesti influencerii potriviti pe TikTok?
Cel mai “simplu” mod este sa-ti faci cont personal pe TikTok si sa incepi sa urmaresti creatori de continut care simti ca rezoneaza cu brandul tau. Apoi sa-i contactezi personal si sa le propui o colaborare. Totusi, metoda asta presupune timp si efort din partea ta. In plus, majoritatea influencerilor au propriul manager, si sansele sunt sa primesti niste oferte de pret care te vor speria.
La SEO PRO colaboram cu peste 300 de influenceri din Romania si din afara. Acestia au oferte de pret preferentiale pentru clientii agentiei noastre, sau, accepta sa lucreze chiar si pe barter. Ne ocupam in totalitate de contactare, negociere, brief, monitorizarea si aprobarea continutului filmat, link-uri de tracking pentru a urmari conversii, feedback. Facem chiar si pachete de PR personalizate pe care le trimitem influencerilor. Deci, cea mai simpla metoda este sa lucrezi cu noi 🙂 Contacteaza-ne aici pentru detalii.
Daca alegi sa gasesti singur influencerii pentru reclamele tale tiktok, uite 6 sfaturi care te vor ajuta sa ai colaborari profitabile:
- Incepe usor: contacteaza mai intai influenceri micro (4-15.000 de followers). Acestia accepta de obicei barter si au un public foarte focusat, si mult mai interesat de continutul lor, comparativ cu influencerii cunoscuti.
- Fa-ti un brief complet pe care-l trimiti, ca sa te asiguri ca iese totul asa cum vrei: durata video, story-ul clipului, script-ul sau ideile pe care le vrei in clip, locatia, produsele prezentate, codul de reducere pentru urmaritorii influencerului, ziua si ora postarii etc.
- Remunereaza cum se cuvine munca influencerului. Uneori, filmarea unui clip de 60 de secunde poate dura si 2-4 ore. Creatorul foloseste timpul sau si propriul echipament sa-ti faca ceea ce vrei. Deci evita ofertele d egenul "daca iese bine te platesc", "sa vand si vedem dupa cat iti dau", si clar NU jigni colaboratorii. Te vei trezi ca fac clipuri care-ti afecteaza sever brandul!
- Ambaleaza corespunzator produsele trimise. Daca nu ai posibilitatea sa faci o cutie speciala, sau un ambalaj mai atragator, macar fa tot posibilul sa nu trimiti produsele intr-o cutie banala de carton. Mai ales daca vrei un clip de tip unboxing. Prezentarea si prima impresie conteaza enorm!
- Analizeaza urmaritorii influncerului: de udne sunt acestia, ce varste au, ce interese au, cat de conectati sunt la continutul creat. Din pacate, multi creatorid e continut au urmaritori cumparati. Deci, foloseste platforme de analiza, sau cere-i influencerului screenshoturi din contul de tiktok pentru a vedea audienta si engagementul.
- Lucreaza pe contract! Stipuleaza clar termenii colaborarii si, mai ales, faptul ca vei folosi continutul in reclame tiktok cu scop comercial! Daca influencerul refuza un contract si e musai pentru tine sa colaborati, macar obtine, inscris, aprobarea sa ca e ok sa promovezi clipul creat!
Sfaturi care te vor ajuta sa rulezi reclame profitabile pe TikTok
Sfaturile de mai jos se aplica atat pentru reclame TikTok, cat si pentru continutul pe care-l postezi pe contul afacerii tale de pe aceasta platforma. Acorda-le o atentie deosebita si vei vedea rapid rezultate!
Puterea muzicii – muzica este o componenta esentiala a experientei TikTok. Incorporarea melodiilor populare in reclameletale tiktok poate capta atentia si poate crea o conexiune emotionala cu audienta. Cauta sunete populare si “potriveste-le” continutului tau.
Optimizeaza pentru vizionare fara sunet – multi utilizatori de TikTok urmaresc videoclipuri fara sunet. Include subtitrari, text pe clip, sau alte indicii vizuale pentru a transmite mesajul chiar si atunci cand sunetul este oprit.
Utilizeaza hashtaguri populare – expleaza pagina de discovery a TikTok pentru a gasi hashtaguri si sunete populare. Folosirea acestor elemente in reclamele tale poate spori vizibilitatea si angajamentul.
Exploateaza FOMO (Fear of Missing Out) – aceasta este o tehnica de marketing eficienta pe TikTok, in special cand este vorba de limite de timp sau de stoc pentru produsele promovate. Acest sentiment de urgenta stimuleaza angajamentul rapid al utilizatorilor.
Preturi reclame tiktok. Cat te costa sa lucrezi cu o agentie?
Daca vrei sa lucrezi cu o agentie pentru reclame TikTok, probabil ca te intrebi care este pretul corect pentru aceste servicii. Raspunsul scurt: nu exista un pret fix pentru Romania. Agentiile au pachete care variaza intre 100€-5000€/luna. In functie de obiectivele tale, volumul de munca, domeniul tau de activitate, preturile sunt mai mici sau mai mari.
Totusi, cand alegi sa faci reclame tiktok (sau continut organic pe tiktok), important este sa ai rezultate nu? La SEO PRO ti se garantam! Asta ne face foarte diferiti de celelalte agentii de pe piata. In plus, avem pachete de pret extrem de accesibile. De exemplu, in agentia noastra, un pachet lunar de 4 reclame tiktok costa doar 2500 lei daca editam continutul trimis de tine, sau 3300 lei daca-l filmam noi. Dar nu facem doar reclame.
Din contra, iti recomand sa optezi pentru unul dintre pachetele noastre complete care include: postari zilnice, 10+ ore de continut editate lunar, minimum 3000 de followers ORAGANICI pe luna, reclame tiktok si colaborari cu influenceri. Vezi aici pachetele noastre si programeaza-ti un call de consultanta GRATUITA cu noi!
Ganduri finale despre reclame TikTok
Am ajuns la final. Pe parcursul acestui ghid, am explorat diversele fatete ale publicitatii pe TikTok, de la alegerea formatului de anunt potrivit si crearea de continut atractiv, pana la optimizarea bazata pe analize detaliate si colaborarea cu influencerii. Aceasta incursiune in lumea publicitatii TikTok ne-a aratat ca succesul pe aceasta platforma nu este doar o chestiune de noroc, ci rezultatul unei strategii bine gandite si executate cu precizie.
Sper ca ghidul acesta te-a ajutat sa intelegi importanta reclamelor tiktok si sa inveti cum sa faci primii pasi in a le crea. Fie ca alegi sa faci reclame tiktok pe cont propriu, noi suntem aici sa te ajutam. Sedintele noastre de consultanta sunt 100% gratuite. Programeaza una acum:
Intrebari Frecvente Reclame TikTok
✅ Ce Tipuri de Reclame Sunt Disponibile pe TikTok??
Pe TikTok poti alege dintr-o varietate de formate de reclame, incluzand In-Feed Ads, Brand Takeover, Top View, Branded Hashtag Challenges si Branded Effects. Fiecare format are caracteristici unice si este potrivit pentru diferite obiective de marketing.
🧐 Cat Costa Reclamele TikTok?
Costurile pentru reclamele pe TikTok variaza in functie de mai multi factori, cum ar fi formatul reclamei, durata campaniei si segmentarea audientei. TikTok foloseste un sistem de licitatie pentru plasarea reclamelor, iar costurile pot varia bazat pe cerere si oferta.
❓ Cum Pot Targheta Audienta Potrivita pe TikTok?
TikTok ofera optiuni avansate de targetare, inclusiv targetare demografica, pe baza de interese si comportament, si targetare geografica. Aceste optiuni iti permite sa ajungei la audienta ta. tinta intr-un mod precis.
💼 Cum Pot Masura Succesul Reclamelor Mele pe TikTok?
TikTok ofera un set robust de instrumente de analiza, care iti permit sa urmaresti diversi metrici precum ratele de vizualizare, angajament, clicuri si conversii. Utilizand aceste date, poti evalua eficienta campaniilor tale si poti face ajustari acolo unde este necesar.
😎 Este important sa colaborez cu Influencerii pentru Reclame TikTok?
Da, colaborarea cu influencerii pe TikTok poate fi extrem de eficienta, deoarece acestia au audiente angajate si pot crea continut autentic care rezonanta cu urmaritorii lor. Aceasta poate mari vizibilitatea si credibilitatea brandului tau pe platforma.
🟩 Ce Sfaturi Ar Trebui Sa Urmez pentru a Crea Reclame TikTok?
Pentru reclame TikTok profitabile, creaza continut scurt, atractiv si autentic. Foloseste muzica si elemente vizuale atractive, optimizeaza continutul pentru vizionare fara sunet si experimenteaza cu hashtaguri populare. De asemenea, este important sa testezi diferite abordari si sa iti ajustezi strategia in functie de feedback-ul audientei.